گردشگری و توریسم

نوروز کارت به مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان ارائه می شود

علیرضا جلالزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هماهنگی های لازم با مجمع امور صنفی سیستان و بلوچستان و کسبه ای که می توانند تخفیف لازم برای مسافران نوروزی قائل شوند انجام شده است.
وی افزود: مسافران دارای نوروز کارت از تخفیف قابل ملاحظه ای در هنگام خرید برخوردار خواهند شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: کسبه و افرادی که در این طرح شرکت کرده و این خدمات را به مسافران ارائه دهند میراث فرهنگی در زمان رفتن به سفر خدماتی به آنان ارائه خواهد کرد.
وی اظهار داشت: نوروز کارت ها از 20 اسفند تا 16 فروردین به مسافران ارائه می شود.
دکتر جلالزایی بیان کرد: در نوروز 97 شاهد افزایش 11 درصدی گردشگران به سیستان و بلوچستان بودیم که این امر نشان دهنده توانایی دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان بود.
وی گفت: امسال با وجود گذشت چند ماه از ایام تعطیلات نوروزی به سبب حضور مسافران و گردشگران در استان در زمینه اسکان آنان با کمبود هتل و اقامتگاه رو به رو شدیم که این موضوع نوید آینده ‌ای خوب برای استان را می دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید با برنامه ریزی دقیق و همکاری تمامی دستگاه ها زمینه ای را فراهم کنیم تا علاوه بر افزایش مسافر، شاهد توسعه استان باشیم.
وی خاطر نشان کرد: براساس آسیب شناسی انجام شده در نوروز امسال در سیستان و بلوچستان مشکلاتی در زمینه زیرساخت های گردشگری وجود دارد که باید برای رفع آنها بیش از پیش تلاش شود.
جلالزایی گفت: سال گذشته 19 نوروزگاه در سطح استان برگزار شد که امسال به 21 نوروزگاه افزایش یافته و در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
وی افزود: اقدام مهم دیگری که برای نوروز ۹۸ پیش بینی شده، اجرای مشترک برنامه های نوروزی با کشورهای همزبان است.
9923 **6081

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


ارئه نوروز كارت