گردشگری و توریسم

کلاله برای پذیرایی از مسافران نوروزی مهیا می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان کلاله افزود: در این ستاد دستگاه های اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بر اساس تخصص ها و وظایف محوله، برای تدارک خدمات سفرهای نوروزی مشارکت دارند.
وی ادامه داد: ستاد خدمات سفر این شهرستان در قالب 12 کمیته تخصصی شامل اسکان و رفاه، بهداشت سلامت و محیط زیست، حمل و نقل، هماهنگی امور شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های بخش مرکزی، بخشداری و دهیاری های بخش پیشکمر، اطلاع رسانی و امور فرهنگی، نظارت و تنظیم بازار، خدمات انتظامی امنیتی و ترافیک همچنین کمیته ارزیابی و رسیدگی به شکایات فعالیت دارند.
رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی کلاله افزود: اتاق هماهنگی خدمات سفر در فرمانداری کلاله راه اندازی شده و برای تامین تسهیلات سفر و رفع مشکلات احتمالی و هماهنگی امور مرتبط با مسافران نوروزی و اهالی این شهرستان خدمات ارائه می کند.
حمیدی همچنین از استقرار دو دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس شبکه بهداشت و درمان در دوراهی کلاله، گالیکش به مشهد و سه راهی روستای تمرقره قوزی در محور مجموعه زیارتی و گردشگری خالدنبی (ع) خبر داد و افزود: این واحدهای اورژانسی در انجام فوریت های پزشکی حوادث احتمالی در محورهای گالیکش به جنگل گلستان و محورهای گردشگری کلاله و یا انتقال مصدومین احتمالی به بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله و سایر مراکز بهداشتی درمانی منطقه ،فعالیت خواهند کرد.
وی همچنین گفت: علاوه بر پیش بینی بیش از 33 کلاس درس در این شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی، کلاس های یک مدرسه با امکانات لازم را نیز برای اسکان موقت همراهان بیماران بستری در بیمارستان کلاله در ایام تعطیلات سال نو اختصاص یافته است.
فرماندار کلاله با بیان اینکه در ایام تعطیلات سال نو روزانه 20 هزار نفر با اتومبیل های شخصی و عمومی در جاده منتهی به مجموعه زیارتی و گردشگری خالد نبی(ع ) این شهرستان تردد می کنند، ادامه داد : از 23 اسفند ماه جاری تا پایان تعطیلات نوروزی طرح ترافیکی در محورهای گردشگری و پر تردد کلاله به اجرا گذاشته می شود.
رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی کلاله اعلام کرد: به منظور ایجاد شور نشاط بین مردم و گردشگران نوروزی، جشن نوروزگاه در دو شهر کلاله و فراغی و روستاهای دهنه و تمرقزه قوزی برگزار می شود که در قالب آن برنامه های فرهنگی هنری، معرفی آداب و سنن، تولیدات بومی محلی اعم از صنایع دستی، شیرینی، غذاهای محلی و ظرفیت ها و توانمندی های منطقه اجرا می شود.
شهرستان کلاله با دارا بودن جاذبه های فرهنگی، هنری، زیارتی، تاریخی و چشم اندازهای طبیعی و داشتن از 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
7478/1860

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


خدمات سفر


كلاله