گردشگری و توریسم

60 مقاله به همایش تواتمندسازی میراث معماری زلزله رسیده است

به گزارش ایرنا، دومین همایش تخصصی توانمند سازی میراث معماری و شهری به مدت سه روز( چهارم تا 6 اسفند ماه) با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، دانشگاه های علم و صنعت، کاشان، تهران، اصفهان، زنجان، بوعلی سینا و تبریز و برخی نهادهای دیگر در موزه ملی ایران در حال انجام است.
علیرضا انیسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهم ترین رویکرد در این همایش حفاظت از میراث معماری و شهری و در میان دست اندر کاران مسائل حفاظت در رشته های دانشگاهی مرمت، معماری، عمران، ژئوتکنیک و سازه است .
وی با بیان اینکه 60مقاله تخصصی در زمینه معماری، مرمت و زلزله به این همایش ارسال شده است تصریح کرد: اهداف همایش در موضوع طرح مسئله و ضرورت پرداختن به آن در جامعه علمی و فنی کشور، ارتقای مطالعات مرتبط با موضوع زلزله و حفاظت از میراث معماری و شهرسازی، بهره‌گیری از تجارب ملی و بین‌المللی مرتبط با موضوع همایش، ایجاد پیوند با مراکز و نهادهای علمی و اجرایی داخلی و خارجی و دستیابی به چشم‌انداز و راهبردهای لازم برای انجام مطالعات و پژوهشهای آتی بود که تا اول آذر ماه علاقه مندان ایده های پژوهشی خود را از طریق سایت http://srhs.richt.ir ارسال کردند.
دبیر این همایش علمی و تخصصی ادامه داد: در این همایش نیز با انتخاب داوران نیز 3مقاله از کشور های ترکیه، عراق و ژاپن در خصوص زلزله در میراث معماری انتخاب شد.
انیسی افزود: با توجه به جایگاه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، به عنوان نهادی علمی و پژوهشی و کانون فکری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ، این نهاد تصمیم دارد تا در چارچوب شرح وظایف خویش به صورت همه جانبه به موضوع زلزله بپردازد.
وی ادامه داد: اولین دوره همایش تخصصی توانمند سازی میراث معماری و شهری در برابر زلزله با حضور سخنرانان برجسته داخلی و خارجی در دی ماه سال 1395 در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.
براین اساس افتتاح این همایش علمی و تخصصی با حضور محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور برگزار که در این دوره 9 نشست و 2 پنل تخصصی توسط کارشناسان در حوزه مقاوم سازی بافت های تاریخی در زلزله برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است.
تهرام/7247/ 1539

انتهای پیام /*


فرهنگي


23 مقاله زلزله


ميراث معماري