اخبار گردشگری

مسافرتی فوق العاده به سواحل نقره فام کیش و قشم

دو ساحل نقره فام که در دنیا جزو معدودترین سواحل درخشنده نقره فام خلیج پارس می باشند در ظاهر بسیار شبیه هم اما ماهیت های بسیار متفاوتی با هم دارند .یکی در کیش و یکی در جزیره هنگام قشم که برای دیدن و سفر کردن به هردوی این سواحل شک نکنید و از زیبائی آنها شاد خواهید شد و حظ خواهید برد.

گاهی باید برای دیدن زیبائی ها از جای برخیزیم وکوله بار ببندیم ودل به سفر بسپاریم ، دیدن این مناظر و آسودن در میان آنها روزهای پس از آن را در میان زندگی پیچیده و پر از استرس ما را ممکن می سازد.

سفر به کیش چقدر ارزش دارد؟

يكى از شگفتيهاى جزيره مرجاني كيش، سواحل آن است سواحلي نقره فام. خاك كيش داراي ساخت مرجاني است و با رنگ نقره فام در زيرآفتاب از درخشندگي خيره‌كننده‌اي برخوردار است.اين ويژگي را بسياري از سواحل دنيا كه از ماسه خاكستري پوشيده شده اند ندارند.وقتی با رزرو تور کیش سفر میکنید میبینید که آب دريا در ساحل اين جزيره شفاف و روشن است و تا فاصله‌اي دور مي توان كف دريا را به راحتي تماشا كرد.

 

درخشندگی و زیبائی و زلالی آب مرجان‌ها به صورت طبيعي موجب تصفيه آب و شفافيت و زيبايي سواحل جزيره هستند. كيش به نسبت وسعت خود داراي يكي از وسيع ترين ساحل هاست و در دنيا كمتر ساحلي را مي توان يافت كه به وسعت سواحل كيش قابل استفاده باشد و شما می توانید  با آرامش و دور از غوغاهاي سواحل معروف در آن به استراحت بپردازند. ماهي‌ها و ديگر آبزيان موجود در سواحل كيش، استثنايي‌ترين ويژگي اين جزيره به شمار مي‌روند. ماهي‌هاي تزييني و بسيار زيبا كه در آب‌هاي حاشيه كيش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمي‌كنند، از جاذبه‌هاي استثنايي كيش به حساب مي‌آيند و مي‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم كنند.

مرغوب‌ترين ماهي‌هاي خوراكي كشور نيز در همين سواحل توسط شركت صيد كيش و بوميان ماهيگير صيد مي شود. علاقمندان به ماهيگيري مي توانند در سواحل جنوبي و غربي جزيره به صيد بپردازند. ساحل كيش از كم خطرترين سواحل دنياست. آب‌هاي ساحلي كيش فاقد كوسه خطرناك بوده و استفاده از آب دريا كاملا بي خطر است. كوسه‌هايي كه بعضا در ساحل كيش ديده مي شوند از ماهي هاي كوچك تغذيه مي‌كنند و براي شناگران خطري ندارندو مردم محلی به آن بمبک میگویند. ساحل كيش از آن نوع سواحل استثنايي است كه هم در فصل سرد و هم در فصل گرم براي شما قابل استفاده مي‌باشد وامكان ورزش‌هاي دريايي در آن فراهم شده است.برای دیدن ساحل نقره فام و تمام زیبائیهای کیش ابتدا باید تصمیم بگیرید که میخواهید کمی خوش بگذرانید و سپس تلفن را بردارید و برای رزرو تور کیش با آژانس فاراگشت کوروش کبیر تماس بگیرید و چمدان خود راببندید و یک سفر زیباوخاطره انگیز خود و عزیزانتان را میهمان کنید .

سفر به قشم چقدر ارزش دارد؟

باید قشم را کمی متفاوت تر از کیش سفر کنید  ، قشم جزیره ای بکر تر و بسیار بزرگ تر است .قشم بزرگترین جزیره دنیاست که اعلام استقلال نکرده و خود را جزئی از یک کشور می داند . قشم از 23 کشور دنیا بزرگتر است واز نظر عوامل طبیعی بسیار نادراست . اولین چیزی که به محض ورودتان به جزیره هنگام ، با تمام وجود احساسش خواهید کرد، آرامش وصف ناپذیر جزیره است، جایی که کمتر اثری از خیابان، هیاهوی شهر و رفت و آمد ماشین ها وجود دارد. انگار وارد دنیای متفاوتی شده اید و این تازه شروع ماجراست ، و این یک هدیه مختص شماست چون قیمت تور قشم از تهران بقدری مناسب است که سفر به قشم را آسانتر میکند . زیرا خلیج فارس در کرانه جزیره هنگام، نوار ساحلی گسترده ای را به وجود آورده که در هر بخش آن می توان نظاره گر تصویر فوق العاده ای از سواحل رویایی این جزیره بود.

 

ساحل نقره ای قشم رامی توان گفت آنچه در این ساحل تماشاگر آن هستید، زیبایی نقره ای رنگ منحصر به فردی است که نظیرش را نمی توانید در هیچ ساحل دیگری در سرتاسر ایران ببینید. شن های این ساحل به دلیل وجود نوعی کانی درخشان و نقره ای رنگ، زیبایی فوق العاده ای را در کنار آبهای فیروزه ای رنگ جزیره خلق کرده اند و به همین دلیل این ساحل به نام ساحل نقره ای مشهور شده است. متاسفانه در طی سال های اخیر، به دلیل آسیب هایی که گردشگران به زیبایی این ساحل وارد کرده اند، امروزه ورود به این ساحل ممنوع شده است و به همین دلیل گردشگران می توانند از طریق گشت با قایق های کندالو-هنگام از درون دریا این ساحل خیره کننده را تماشا کنند.باید ازخودمان سوال کنیم چرا نام گردشگر ایرانی با ویرانی و تخریب عجین شده است .چرا ؟ مگر نمی خواهیم جائی برای زندگی فرزندانمان باقی بگذاریم ؟

اما حالاکه این ساحل زیبا را دیدید بیائید و خود را از دیدن ساحل درخشان قشم محروم نکنید . این ساحل بینظیر را فقط در شب هنگام ودر هنگام می توانید ببینید .  تصمیم بگیرید شب را در جزیره هنگام بمانیدو توصیه میکنیم چهره جادویی «ساحل درخشان هنگام» را، در شب های جزیره از دست ندهید. زیبایی فوق العاده ای که از نور فیتوپلانکتون های دریایی، بخشی از نوار ساحلی جزیره هنگام را پر از ستاره می کنند، تصویری نیست که بتوان در هر ساحلی تجربه اش کرد. با کمی شانس می توانید شبی رویایی را در این ساحل داشته باشید و البته کمی شب بیداری.

حالا نوبت شماست بری سفر و خوش بگذرونی

گاهی آنقدر از خودمان جدا میوفتیم که پیداکردن خودمان نیز بدون کمک دیگران ناممکن می شود .هرچقدر سخت و محکم باشیم بازهم باید گاهی به اصل خودمان بازگردیم . باید به اصلمان طبیعت زیبا بازگردیم و همچون اوزیبا شویم  .اجداد ما با وجود مرارت های بسیار برای دیدن این مناظر سختی های بسیاری می کشیدند و حتی گاهی جان خود را از دست می دادند ولی دست بر نمیداشتند از کنکاش و سفر وتجربه های آن .اماامروزسفر بسیار آسان تر از گذشته ولی ما بی میل تر به سفرشده ایم  و صد البته دودآن به چشم خودمان میرود. این روزها برای یک همچین سفری با کیفیت و تمام و کمال در حداقل زمان ممکن وبا حداقل هزینه می توان با یک تماس با قسمت تور داخلی آژانس فاراگشت کوروش کبیر ،  تور قشم از تهران و یا حتی از دیگر شهر ها را برای خود رزرو کنید و چمدان ها را ببندید و ظرف دو ساعت به مقصد برسید .باید بار سفر را ببندیم و خود را در جای جای این وطن زیبا جستجوکنیم .

ایران زیباست ، با دیدنت زیباترش کن …