گردشگری و توریسم

فرماندار ساوه: خدمات سفرهای نوروزی به بهترین شکل تدارک شود

به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» روز پنجشنبه در فرمانداری ساوه افزود: ستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان ساوه به زودی به ریاست فرماندار و دبیری اداره میراث فرهنگی ساوه فعالیت خود را آغاز می کند.
وی توضیح داد: کمیته های هشتگانه ستاد خدمات سفرهای نوروزی امسال به 10 کمیته افزایش یافته و هماهنگی مناسبی میان میراث فرهنگی با دستگاه های خدمات رسان وجود دارد.
فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: در ایام نوروز همه آثار تاریخی درون شهر ساوه مانند مسجد جامع،‌ امامزاده ها و گنبد چارسوق که به تازگی مرمت شده برای بازدید مسافران دایر خواهند بود و اداره میراث فرهنگی نیز کشیک های نوروزی برقرار می کند.
میرزایی اظهار داشت:422 اثر تاریخی ، فرهنگی و مذهبی در ساوه وجود دارد که 112 اثر ثبت ملی شده است و می طلبد که از فرصت نوروز بهترین استفاده برای معرفی این آثار صورت بگیرد.
وی عنوان کرد: بیشتر آثار تاریخی ساوه در حال نگهداری یا مرمت هستند و در همین راستا انجمن های میراث فرهنگی برای صیانت از آثار و نیز مقابله با حفاران غیرمجاز تشکیل شده است.
فرماندار شهرستان ساوه یادآور شد:ه بنای تاریخی مسجد جامع ساوه به عنوان پایگاه ملی با اعتبارات ملی شناخته و مرمت شده و طرح مسجد تا مسجد که گردشگری ساوه نیز با همکاری شورای شهر و شهرداری ساوه در دهه فجر کلنگ زنی شد.
جانشین مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه نیز گفت: در حوزه صنایع دستی نیز 200 هنرمند ساوجی در 50 رشته فعالیت می کنند و با همکاری شهرداری نیز 14 غرفه به صورت رایگان برای فعالیت این افراد اختصاص یافته تا بتوانند تولید و اشتغالزایی مناسبی داشته باشند.
«رضا ایاز» گفت: هفت دفتر خدمات مسافرتی در بخش گردشگری برای سهولت در سفر مردم ساوه به سایر نقاط کشور فعال است و در همین زمینه مجوزهای دیگری به سرمایه گذاران واگذار شده است.
وی گفت: سه باب هتل،‌ 2 باب خانه مسافر و 15 سفره خانه،‌ هفت مجتمع خدماتی و 10 رستوران بین راهی در شهرستان ساوه فعالیت می کنند که هم برای گذراندن اوقات فراغت مردم شهرستان و هم پذیرایی از مهمانان و مسافران ورودی می توانند خدمات ارایه کنند.
ساوه یکی از شهرها و مناطق باستانی بازمانده از دوره ساسانی است که در دوران گذشته بر سر راه کاروان های عبوری میان ری باستان، همدان، اصفهان، قزوین، زنجان، قم و کاشان قرار داشته است و در قرن هفتم هجری با حمله مغولان دچار ویرانی و تخریب های گسترده شد.
6539/9921

انتهای پیام /*


فرهنگي


نوروز 98


ساوه


خدمات سفر