گردشگری و توریسم

بخش گردشگری حاشیه سد زاگرس توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجعفر کبیری روز پنجشنبه در سفر به گیلانغرب و سرپل ذهاب در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده افزود: همچنین تسهیلات لازم برای توسعه پرورش آبزیان در کاسه سد زاگرس به عاملیت بانک توسعه نیز ارائه می شود.
وی اظهار داشت: بررسی مشکلات مردم به صورت عام و خاص و بازدید از مناطق زلزله زده از اهداف سفر امروز به گیلانغرب و سرپل ذهاب بود.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان کرمانشاه ظرفیت های بسیار بالایی دارد و با توجه به اینکه زلزله مشکلاتی برای صنعتگران ایجاد کرده که در این سفر مورد به مورد بررسی شده و بخشی از این مشکلات در این سفر با کمک بانک توسعه تعاون تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری حل شد.
کبیری افزود: دولت در آستانه سال جدید، عیدی خوبی به مرزنشینان داد و 48 قلم کالا در اختیار تعاونی مرزنشینان قرار گرفت و تعرفه ها نیز به حالت اول برگشت.
در این سفر مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور و رئیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری کشور و مدیرکل تعاون و کار استان کرمانشاه و سرپرست بانک توسعه تعاون استان نیز معاون وزیر را همراهی کردند.
فرماندار گیلانغرب نیز خواستار ایجاد زمینه برای توسعه بخش معادن به لحاظ ظرفیت های شهرستان شد که با موافقت معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مقرر شد شرکت شستا نسبت به سرمایه گذاری در بخش فرآوری قیر طبیعی در شهرستان گیلانغرب اقدام کند.
کوروش محمودیان افزود: همچنین مقرر شد تسهیلات لازم برای توسعه و افزایش واحدهای پرورش ماهی در قفس سد زاگرس از 10 واحد موجود با ظرفیت 230 تن در سال به 20 واحد با ظرفیت 500 تن اختصاص یابد.
گیلانغرب و سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه قرار دارند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066

انتهای پیام /*


اقتصاد


صنعتی


معاون وزیر


گیلانغرب