گردشگری و توریسم

جشنواره برف و اسکی در پیست اسکی خوشاکو برگزار می شود

بهروز امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فضای سالم و پر نشاط برای شهروندان، خانواده ها و افزایش نشاط اجتماعی و معرفی ظرفیت های توریسم ورزشی منطقه است.
وی ادامه داد: ساخت آدم برفی، برگزاری اسکی، برف پیمایی و برگزاری جشنواره غذا و سوغات بومی محلی از جمله برنامه های فرهنگی ورزشی این جشنواره است.
دبیر هیات اسکی آذربایجان غربی گفت: با وجود ظرفیت های بالای پیست اسکی خوشاکو در جذب گردشگری و توسعه ورزش های زمستانی مشکلاتی همچون نامناسب بودن جاده دسترسی، نبود مکان مناسب اقامتی برای گردشگران و وجود معارض ملکی فعالیت در این پیست را محدود کرده است.
به گزارش ایرنا پیست اسکی خوشاکو روستایی به همین نام در فاصله 40 کیلومتری غرب ارومیه در منطقه راژان است؛ پیست اسکی خوشاکو با داشتن کوه هایی با شیب مناسب و جلوه های زیبای بصری از طبیعت، همه ساله در فصل زمستان پذیرای علاقه مندان به اسکی و ورزش های زمستانی در این استان است.
این جشنواره با همکاری هیات اسکی استان، بخشداری سیلوانا، هنگ مرزی، فرمانداری ارومیه، اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرداری ارومیه، پلیس راه، هلال احمر و برخی انجمن های بخش خصوصی در راستای ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مردم برگزار می شود.
7156/3072

انتهای پیام /*


ورزش


اسكي


جشنواره


خوشاكو