اخبار گردشگری

خانه سنتی ستایش، اولین آرت رزیدنسی در شیراز

خانه سنتی ستایش، اقامتگاهی کوچک، اما سرشار از آرامش با رویکرد فرهنگ و هنردر بافت قدیمی شهر شیراز واقع گردیده است، با عبور از کوچه پس کوچه‌های محله سنگ سیاه، به بازارچه ارامنه می‌رسیم، از آنجا بسمت مسجد مشیرالملک راه را ادامه داده و با گذر از طاق مشیر به خانه‌ای پرانرژی و سرشار از آرامش می‌رسیم.

معرفی خانه سنتی ستایش

معرفی:

تجربه اقامت در فضایی سرشار از آرامش و دریافت حجم قابل توجهی انرژی، بسیار دلچسب و ماندگار خواهد بود. “خانه سنتی ستایش” بنایی با معماری عصر قاجاری است که آجر‌های بکار رفته در بنا خود گواهی هستند براین مدعا. این فضا به واسطه نگاه و اندیشه مثبت استادکاران هنر خاتم سازی به ویژه مرحوم ستایش بزرگ که سالیان سال با عشق و پشتکار به خلق آثار هنری نموده اند، جوی کاملا قابل لمس و درک برای تمامی مهمانان به وجود آورده است.

تاریخچع خانه سنتی ستایش

تاریخچه:

“خانه سنتی ستایش” بخشی از مجموعه کارگاه‌ها و فروشگاه‌های زیر طاق مشیر بود که تمامی مراحل خاتم سازی در این کارگاه انجام میگرفته که گاهی تا ۲۰ نفر نیز درآن مشغول خلق آثارهنری خاتم بوده اند که با بیماری مرحوم ستایش بزرگ کارگاه و مجموعه روبه رکود می‌رود و بعد به ناچار قفل تعطیلی بر درب‌های این مجموعه نقش می‌بندد.

از آنجا که هنر و هنردوستی در خانواده ستایش موروثی است و در این میان علاقه جناب “هادی ستایش” که خود دانش آموخته هنر‌های تجمسی است، به زنده نگاه داشتن این مجموعه بود، تصمیم به احیا و تغییر کاربری این فضا و بافت گرفت.

<!– –>