گردشگری و توریسم

چهار هزار تخت برای پذیرایی از مسافران نوروزی در ایلام مهیا شد

عبدالمالک شنبه زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد تخت به صورت هتل، واحدهای بوگردی، خانه مسافر و هتل آرتمان برای پذیرایی از مسافران نوروزی پیش بینی شده است.
وی از استاندارد سازی این اماکن اقامتی خبر داد و افزود: در این ایام 12 هتل، 58 واحد بومگردی و دو کمپ عشایری برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی فراهم شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تاکید کرد: طرح فانتور با حضور مدیران تورهای اصفهان و تهران در ایلام با هدف معرفی آثار دیدنی و گردشگری به مدیران تورهای داخلی این استان ها در راستای جذب گردشگر بیشتر به استان در حال اجرا است.
شنبه زاده یادآور شد: مدیران تورهای گردشگری در سه روز جاذبه های گردشگری استان را می بینند و گردشگران را در قالب تور در ایام نوروز به این استان می آورند.
وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از 41 هزار نفر گردشگر از نقاط مختلف کشور به ویژه اصفهان و تهران وارد ایلام شدند و از اماکن گردشگری این استان بازدید کردند.
وی گفت: به منظور معرفی بیشتر سنت ها و فرهنگ ها و آثار باستانی و تاریخی استان 10 نوروز گاه ثابت و 6 نوروزگاه سیار در استان ایجاد می شود که علاوه بر آن برنامه های مفرح و شادی در این ایام برگزار می شود.
وی تصریح کرد: استان ایلام دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی در تنگه کافرین، کمپ گردشگری ایوان، دریاچه دوقلو، سیروان، دره شهر و سایر مناطق استان است که در ایام نوروز با استقبال زیاد مسافران و گردشگران مواجه می شوند.
شنبه زاده افزود: ایجاد نمایشگاه از صنایع دستی و سوغات در ایام نوروز، برگزاری نمایش و ساز و دهل ، برگزاری مسابقات و همچنین اطلاع رسانی لازم در خصوص اماکن گردشگری و اقامتی در ایام نوروز از دیگر برنامه های این اداره کل است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه دستگاه های عضو ستاد و فعالیت شبانه روزی کمیته ها امسال سال بسیار خوبی برای مسافران و گردشگری ورودی به استان ایلام باشد.
استان ایلام داری بیش از یک هزار اماکن تفریحی، باستانی، گردشگری و جاذبه دیدنی تاریخی است.
7177/6034

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اسکان


گردشگری