گردشگری و توریسم

اصلاح و بهسازی ورودی های شهر بروجرد در اولویت قرار گیرد

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز سه شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر در محل فرمانداری بروجرد اظهارداشت: ورودی شهر بروجرد برای ایام نوروز مناسب نیست و باید اصلاح شود، همچنین باید کمیته 10 گانه ستاد خدمات سفر تشکیل تا پیگیری و انجام اقدامات به نحو مطلوب صورت گیرد.
وی افزود: تا کنون در کشور به نحو مطلوب در حوزه صنعت گردشگری و معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی اقدام نشده براین اساس باید برای جبران این مهم فعالیت مضاعف صورت گیرد.
فرماندار بروجرد بیان کرد: جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری در این شهرستان وجود دارد که باید ساماندهی شود.
رحیمی اضافه کرد: متکدیان سطح شهر باید سریع جمع آوری شوند و شهرداری نسبت به آراسته کردن مبلمان شهری اقدامات لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: شهرستان بروجرد و جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی آن باید به سراسر کشور معرفی شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد افزود: براساس آمار حجم سفرهای مسافران نوروزی به بروجرد افزایش یافته به طوری که بازدید از اماکن تاریخی شاخص نسبت به سال قبل 16 درصد رشد داشته است.
حجت اله یارمحمدی اضافه کرد: اماکن اقامتی با 340 تخت در شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی کافی نیست البته در کنار این مراکز برای اسکان مسافران نوروزی از مدارس نیزاستفاده می شود.
وی اضافه کرد: آثار تاریخی که در اختیار میراث فرهنگی است برای بازدید گردشگران در ایام نوروز آماده شده اند و از راهنمایان گردشگری در این اماکن استفاده خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد یادآور شد: امسال نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در بروجرد برپا می شود و یک دستگاه اتوبوس به عنوان نمایشگاه صنایع دستی سیار در سطح شهر به مسافران خدمات دهی می کند.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد با بیان اینکه امسال 260 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، گفت: سال گذشته 16 هزار نفر در مدارس بروجرد اسکان داده شدند.
محمد مهر افزون بیان کرد: آموزش و پرورش بروجرد با کمبود امکانات و تجهیزات برای اسکان مسافران نوروزی مواجه است که باید اقدامات لازم در این راستا انجام شود.
وی اظهارداشت: خانه معلم بروجرد با کمبود تجهیزات روبرو است و باید برای پذیرایی از مسافران نوروزی به سرعت تجهیز شود.
رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: سه پایگاه امداد جاده ای زالیان، اشترینان و سلمان در جاده های بروجرد آمادگی لازم برای خدمات دهی به مسافران نوروزی دارند و در ایام نوروز سه پست راهنمایی مسافران نوروزی در ورودی های شهر بروجرد ایجاد خواهد شد.
محمد کرمی اظهار داشت: سال گذشته هلال احمر بروجرد در امداد و نجات جاده ای رتبه دوم کشور و برتر استانی را کسب کرد.
بخشدار اشترینان افزود: در ایام تعطیلات نوروز نیاز است تا یک پزشک کمکی در مرکز درمان بستر اشترینان مستقر شود.
مقداد صارمی بیان کرد: در محور اشترینان با توجه به حجم زیاد تردد در روزهای پایانی سال استقرار پلیس راه، راهداری، اورژانس و محیط زیست ضروری است.
7190/7273

انتهای پیام /*


اجتماعي


خدمات سفر


نوروز


گردشگري