گردشگری و توریسم

زیرساخت های گردشگری در بوکان فراهم نیست

به گزارش خبرنگار ایرنا، لقمان خسروپور روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بوکان اظهار داشت: این شهرستان با برنامه ریزی مدون و منسجم می تواند حرف های زیادی در صنعت گردشگری آذربایجان غربی داشته باشد ولی چون هنوز زیرساخت های آن فراهم نشده،‌ نتوانسته است در این صنعت مهم نقش پررنگی ایفا کند.
وی با تاکید بر اینکه مسوولان با برنامه ریزی و آینده نگری باید این ظرفیت های بالقوه را نمایان سازند، ادامه داد: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در بوکان با کمک بخش خصوصی و دولتی آغاز شده است که اگر این اقدامات به نتیجه برسد، می توان در جذب گردشگر موفق عمل کرد.
وی احداث موزه، موزه مفاخر، قلعه سردار و مجتمع های سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین طرح های سرمایه گذاری شهرداری، احداث بوستان مسافر و ایجاد کمپ های گردشگری را از طرح های مهم این شهرستان عنوان کرد و گفت: با اجرای این برنامه ها قطعا حوزه گردشگری در این شهرستان متحول می شود.
معاون فرماندار بوکان اظهار داشت: امروز علاوه بر ظرفیت مناطق شهری در مناطق روستایی نیز جاذبه های بکر طبیعی وجود دارد که باید معرفی شده و امکانات اولیه برای استفاده از آنها احداث شود.
خسروپور گفت: سد شهید کاظمی، روستای کانی کوزله، روستای ساروقامیش، منطقه قشلاق، تالاب قره گل، سد خراسانه و دهها منطقه دیگر در این شهرستان وجود دارد که باید از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی کمک گرفته شود تا این مناطق بتوانند در مسیر توسعه گردشگری قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه هر یک از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان نیز به بیان دیدگاه و نظرات خود در حوزه مسوولیتشان پرداختند.
در تعطیلات نوروزی امسال، بوکان میزبان 154 هزار و 60 گردشگر بود که این تعداد 91 درصد بیشتر از گردشگران نوروز سال قبل بود.
بوکان دارای 82 اثر ملی و تاریخی است که از مهمترین آنها می توان به تپه قلایچی، مسجد جامع بوکان و حمامیان، پل تاریخی سلطان و مقبره احمد کور اشاره کرد.
بوکان دارای سه مهمانپذیر با ظرفیت 100 نفر، خانه معلم و مدارس شبانه روزی با 600 نفر، یک هتل با ظرفیت 100 نفر و مهمانسرای ادارات شهرستان با 200 نفر است.
7510/6185/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


زيرساخت