گردشگری و توریسم

موزه باستان شناسی جیرفت موقت تعطیل است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی افزود: پیش‌ بینی می ‌شود کار تعمیرات و آماده سازی موزه باستان شناسی جیرفت جهت خدمت رسانی به مسافران نوروزی تا اوایل اسفندماه سال جاری به پایان برسد و از نیمه دوم این ماه پذیرای علاقمندان و گردشگران خواهد بود.
وی با بیان اینکه موزه باستان شناسی جیرفت، اشیاء منحصربفردی از تمدن چند هزار ساله این منطقه را در خود جای داده است اظهار داشت: در این موزه نزدیک به 500 شی تاریخی از حوزه فرهنگی هلیل رود وجود دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: همچنین در موزه مذکور ظروف تزئینی از جنس سنگ صابون، مجسمه‌ هایی از جنس مفرغ و سنگ مرمر، سفال ‌های منقوش و ساده و اشیای کوچک مانند مهره‌ های مسطح و استوانه‌ ای در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: موزه باستان شناسی جیرفت هر ساله بویژه در ایام نوروز میزبان تعدادی کثیری از مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی است.
فرخی تصریح کرد: این موزه از نیمه دوم اسفندماه سال جاری همه روزه از ساعت 9 تا 19 به صورت یکسره آماده خدمت رسانی به علاقمندان است.
استان کرمان با سابقه تمدنی و تاریخی غنی دارای محوطه ها و بناهای باستانی متعددی است که کاوش های باشتان شناسی در آن انجام می شود.
3029/7437

انتهای پیام /*


فرهنگي


موزه باستان شناسي


تعطيلي موقت


جيرفت