گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

باید از مزیت گردشگری چهار فصل اصفهان بهره برد

فریدون اله یاری روز یکشنبه در حاشیه سومین جشنواره ملی سازه های برفی افوس در گفت و گو با ایرنا افزود: اصفهان با برخورداری از تمدن و قدمت تاریخی بی نظیر خود دربردارنده فرصت های بیشمار گردشگری در بخش های مختلف است.
وی به ظرفیت گردشگری زمستانه غرب استان اشاره و اضافه کرد : توسعه زیر ساخت های گردشگری در نقاط کوهستانی و سردسیر استان با توجه به اقبال گردشگران برای حضور در این مناطق نقش قابل توجهی در ارتقا صنعت توریسم استان خواهد داشت.
وی با بیان اینکه جذب گردشگر به این شهرستان ها برای ساکنان آنها نیز بسیار سودمند و ارزآور خواهد بود،اظهارداشت: در چند سال اخیر به مساله گردشگری توجه بسیاری شده و سیاست ها در این بخش به سوی ارتقا صنعت گردشگری در همه بخش های مرتبط است.
به گفته وی طراحی و پیاده سازی تناسب های لازم و زیرساخت های فرهنگی مختص هر شهر غرب استان، موازی با توسعه گردشگری و تفریحات زمستانه در آن ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی شود که علاوه بر طبیعت گردی و بهره مندی از تفریحات زمستانه گوشه ای از تمدن، تاریخ، میراث ناملوس و فرهنگ شهرها به مسافران معرفی شود.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های گردشگری مبتنی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی است،تصریح کرد: برنامه ریزی های خوبی برای حمایت از فعالان بخش خصوصی طراحی شده است.
به گفته اله یاری به متقاضیان و علاقه مندان بخش گردشگری تسهیلات ارزان قیمت ارائه می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان با ابراز خرسندی از حضور در سومین جشنواره ملی سازه های برفی افوس، خاطرنشان کرد: بسترها و ظرفیت های بسیار مطلوبی برای رونق گردشگری در استان فراهم است که با ورود به آنها می توان بر بخش قابل توجهی از مشکلات مانند بیکاری و رکود فائق آمد.
به گزارش ایرنا، سومین جشنواره ملی سازه های برفی روز جمعه بیست و ششم بهمن با حضور پرشور گردشگران به میزبانی اصفهان در شهر افوس بویین میاندشت برگزار شد.
این جشنواره با عنوان’ شهر برفی’ به شکرانه بارش پر برکت برف و با هدف ایجاد روحیه نشاط و تحرک در بین مردم همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد که در آن شرکت کنندگان طی دو روز ایده های خود را با برف ساختند و به معرض نمایش گذاشتند.
پیست اسکی افوس به طول 850 متر در منطقه گردشگری سرچشمه واقع شده و مجهز به تله اسکی است، امکانات متعدد رفاهی و ورزشی مانند توقفگاه ، سالن غذا خوری ، سرویس بهداشتی ، آلاچیق و مجموعه ورزشی کودک در این مکان فراهم است و امکان اجاره ، فروش و آموزش استفاده از وسایل اسکی برای علاقه مندان وجود دارد.
این پیست دارای استانداردهای لازم، شیب و ارتفاع مناسب و بالابر بشقابی است که سهولت بالا رفتن اسکی‌ بازان به دامنه کوه را فراهم می کند.
بوئین میاندشت از شمال به شهرستان خوانسار، از جنوب به شهرستان فریدونشهر از طرف شرق به شهرستان فریدن و از غرب به شهرستان الیگودرز از توابع استان لرستان منتهی می گردد.
آب و هوای کوهستانی و زمستان های پر برف این خطه، زمینه مساعدی را برای رونق گردشگری و جذب توریست مهیا کرده است. بوئین میاندشت به دلیل ویژگی های منحصر به فرد طبیعی و اقلیمی به ‘بهشت گردشگری غرب استان’ مشهور است.
شهر افوس از توابع بویین میاندشت، در غرب استان اصفهان و 38 کیلومتری شهرستان فریدن درمیان پیش کوه های داخل زاگرس مرکزی قراردارد.
افوس در دامنه کوه قوسی شکل به همین نام ایجاد شده است که بلند و برف گیر است و به همین دلیل جویبارهای زیادی از این کوه سرچشمه می‌ گیرد.
در زمان حاضر پیست اسکی فریدونشهر و پیست اسکی افوس، مهمترین نقاط گردشگری زمستانه استان اصفهان است که سالانه بیش از 40 هزار گردشگر را از استان و سراسر کشور به سوی خود جذب می کنند.
پیست اسکی افوس دومین پیست غرب استان اصفهان با فاصله 2 کیلومتری از شهر در مجموعه گردشگری سرچشمه افوس و در 180 کیلومتری استان اصفهان قرار دارد.
شهرستان بویین میاندشت با حدود 30 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری غرب استان اصفهان همجوار با رشته کوه های زاگرس مرکزی قرار دارد.
6026/9861

انتهای پیام /*


فرهنگی


اصفهان


خطه


گردشگری