گردشگری و توریسم

استاندار: خانه مسافرهای همدان ساماندهی شوند

به گزارش ایرنا سید سعید شاهرخی روز شنبه در نشست ستاد اجرایی سفر نوروزی اظهار داشت: این شیوه قرار دادن مکان اقامت در اختیار مسافران مورد پسندم نیست و تا آغاز نوروز خانه مسافرها باید منطبق با استانداردهای میراث فرهنگی شناسنامه دار و کارتن به دست ها از سطح شهر جمع آوری شوند.
وی تاکید کرد: اگر ادعای شهر گردشگری داریم باید از لحاظ امنیتی، اجتماعی و اخلاقی رشد کرده و باب میل مسافران و گردشگران باشیم در غیر اینصورت دچار مشکلات عدیده ای می شویم.
شاهرخی به تشکیل 10 کمیته تخصصی برای فراهم کردن امکانات پذیرایی از مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: دستگاه های اجرایی بر اساس وظایف محوله برای اسکان، اقامت و خدمات دهی به مسافران آماده می شوند‌.
وی از رسانه ها خواست یاریگر دستگاه های اجرایی باشند تا جلوه ای خوب و شایسته از همدان به نمایش گذاشته شود.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: رسانه ها جاذبه های همدان را در قد و قواره پایتخت گردشگری معرفی کنند تا علاوه بر عرصه جهانی در زمینه ملی نیز شاهد رشد و رونق گردشگری باشیم.
شاهرخی افزایش فرهنگ گردشگر پذیری را ضروری دانست و افزود: برخوردهای مردم به ویژه راننده های تاکسی، کسبه و بازاریان و متولیان پایانه های مسافربری با گردشگران باید صمیمی تر و متعهدتر از گذشته باشد تا با خاطرات خوش همدان را ترک کنند.
وی خطاب به همه عوامل انتظامی و راهنمایی رانندگی گفت: از جریمه کردن مسافران پرهیز کرده و در ایام نوروز با روش های اخلاق مدارانه و بازدارنده امنیت جاده ها را برقرار کنند.
همدان یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی دارد و سالانه پذیرای حجم زیادی از گردشگران خارجی و داخلی است.
7527/2087

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سفر نوروزی


جاذبه های همدان