گردشگری و توریسم

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

اخبار داخلی:
**********
* کرمان – ایرنا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه فرهنگ و هنر در حوزه های مختلف از جمله کتاب ، موسیقی ، رسانه و سینما به لحاظ کمیت و کیفیت تحولی شگرف طی 40 سال گذشته داشته است.
* تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه با قدردانی از دلسوزی علی کریمی ملی پوش با سابقه و محبوب ایرانی درخصوص نگرانی از فشار بر مردم گفت: نباید فضاسازی های یک جانبه را داوری کرد.
* بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان از سفر رییس جمهوری و جمعی از اعضای هیات دولت به این استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه 28 و 29 بهمن ماه خبر داد.
* اصفهان- ایرنا- قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفت مجروح حادثه تروریستی زاهدان که به اصفهان منتقل شدند و پنج مجروحی که در بیمارستان زاهدان بستری هستند در شرایط پایدار و هوشیاری کامل به سر می برند.
* تهران – ایرنا- مدیر برنامه ریزی پارک علم و فناوری دانشگاه شریف با اشاره به فرهنگ نادرست مدیریت در کشور، تصریح کرد: مافیا در کشور اجازه رشد به شرکت های دانشگاهی را نمی دهد.

اخبار خارجی:
**********
* تهران – ایرنا – محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دانکن لوئیس رئیس سازمان امنیت استرالیا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند.
* تهران – ایرنا – سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه نگاه ایران به روابط با دولت تاجیکستان نگاه خویشاوندی است، گفت: سیاست و رویکرد تهران در سال های بعد از استقلال این کشور همراهی و ایستادن در کنار دولت دوشنبه بوده است.
* مسکو – ایرنا – وزیر امور خارجه روسیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با یکدیگر در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام تبادل نظر کردند.
* تهران-ایرنا- اعلام وضعیت فوق العاده از سوی روسای جمهور آمریکا چیز تازه ای نیست اما امضای اخیر دونالد ترامپ پای این تصمیم به بهانه ساخت دیوار مرزی با مکزیک با همه موارد گذشته تفاوت هایی اساسی دارد.
* تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: خواهان بازگشت به راه حل های چند جانبه و حفظ معاهدات بین المللی همچون برجام هستیم.
* مادرید- ایرنا- وزارت امور خارجه اکوادور با صدور بیانیه ای حمله تروریستی انتحاری در ایران را محکوم و مراتب تاسف و اندوه خود را نسبت به قربانیان این حمله اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: کارهای آمریکا در خاورمیانه مثل راز و معما می ماند و ما از قصد آنها سر در نمی آوریم.
* تهران- ایرنا- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: فشار علیه برجام در سال گذشته بسیار بسیار بالا بوده و اگر تلاش های اتحادیه اروپا و سه قدرت اروپایی نبود، این توافق هسته ای از بین می رفت.
* تهران- ایرنا- رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از مردم کشورش برای شرکت در تظاهراتی با هدف محکوم کردن کنفرانس ورشو دعوت کرد.
شبد*9416*9122

انتهای پیام /*


سياسي


هشت تا هشت


اخبار مهم


مرور اخبار