گردشگری و توریسم

نخستین جشنواره زمستانی در تخت سلیمان تکاب خاطره ساز شد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب روز جمعه در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این آیین با هدف معرفی جاذبه چشمه های آب گرم طبیعی و سایر ظرفیت های گردشگری این شهرستان در فصل زمستان به مدت 6 ساعت در کنار چشمه های آبگرم روستای احمدآباد تخت سلیمان برگزار شد.
امیر مطلوبی افزود: در جشنواره زمستانی تکاب بیش از 2 هزار نفر از کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها حضور داشتند که ضمن ساختن آدم برفی به تفریح و شادی و ورزش های زمستانی در یک فضای جذاب و بانشاط پرداختند.
وی بیان کرد: در این جشنواره کودکان، نوجوانان و جوانان هنرمند تکاب توانایی های هنری و تجسمی خود را در قالب ساخت آدم برفی و حجم سازی با برف به نمایش گذاشتند و آثاری چشمنواز و مفرحی خلق کردند.
مطلوبی اظهار داشت: این جشنواره در 2 بخش ساخت آدم برفی کودکان و نوجوانان و ساخت حجم ها و مجسمه های برفی توسط بزرگسالان برگزار شد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب ادامه داد: هنرمندان این شهرستان و موسسه های فرهنگی و هنری غیردولتی از جمله موسسه آیدین یول افشار آذربایجان تکاب نیز در برگزاری نخستین جشنواره زمستانی و آدم برفی تخت سلیمان مشارکت کردند.
مطلوبی گفت: در این جشنواره همچنین گروه های موسیقی مختلف تکاب به اجرای موسیقی محلی در محوطه برفی مجموعه تفریحی و گردشگری آب گرم تخت سلیمان پرداختند و جمعی از شاعران نیز اقدام به شعرخوانی کردند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این شرکت کنندگان در نخستین جشنواره زمستانی تکاب از خدمات و امکانات چشمه های آب گرم تخت سلیمان به صورت رایگان بهره مند شدند.
مطلوبی بیان کرد: در جشنواره زمستانی تکاب به سازندگان 10 آدم برفی برتر و مجسمه های منتخب با انتخاب و رای حاضران در جشنواره جوایزی اهدا شد.
وی گفت: در این جشنواره بازی ها و مسابقات بومی و محلی نیز اجرا و جمعی از خانواده ها برخی از غذاهای محلی از جمله آش گرم بین شرکت کنندگان توزیع کردند.
به گزارش ایرنا، چشمه های آبگرم در روستاهای اطراف مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان یکی از جاذبه های گردشگری منحصر بفرد تکاب است که مورد استفاده تفریحی و درمانی شهروندان و گردشگران قرار می گیرد.
طرح توسعه و بازسازی مجموعه گردشگری آب گرم تخت سلیمان تکاب هفته گذشته به مناسبت دهه فجر با هشت میلیارد ریال افتتاح شد و هم اینک خدمات رفاهی و اقامتی مناسبی در این منطقه گردشگری فراهم شده است.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با داشتن مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست جهانی سازمان یونسکو و بیش از 160 اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی یکی از مقاصد مهم گردشگری در آذربایجان غربی به شمار می رود.
7514/6185/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره زمستاني


تخت سليمان


تكاب