گردشگری و توریسم

44 نفر از اعضای مراکز نیکوکاری میاندوآب عازم مشهد مقدس شدند

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب روز پنجشنبه در آیین بدرقه اعضای این مراکز به خبرنگار ایرنا گفت: این افراد در قالب یک کاروان زیارتی به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام شدند.
رسول بخشی افزود: امسال همچنین 135 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان نیز در قالب سه کاروان عازم مشهد مقدس شدند.
وی با بیان اینکه این سفرها برای تقویت روحیه توکل به خدا، اعتقادات دینی و مذهبی و ایجاد روحیه معنوی بیشتر در مددجویان انجام می شود، اظهار داشت: مراکز نیکوکاری در راستای استفاده از ظرفیت هیات امنای مساجد محلات به منظور بهره گیری از توانمندی خیران و تسریع در خدمات رسانی به نیازمندان محلات تاسیس و با استقبال خوبی از سوی مردم و نیکوکاران مواجه شده است.
بخشی اضافه کرد: شناسایی نیازمندان و کوشش در جهت رفع فقر آنان، تکمیل و توسعه پوشش های حمایتی زنان و کودکان بی سرپرست یا با سرپرست ناتوان، سالمندان و از کارافتادگان نیازمند اولویت نخست این نهاد است.
وی با بیان اینکه 9 مرکز و 20 واحد نیکوکاری در این شهرستان هم اکنون فعال است، گفت: مردمی بودن، عمل آگاهانه، شفاف‌ سازی عملکردها، ایجاد سازمان مردمی کارآمد، تقویت مسوولیت اجتماعی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از مهمترین اهداف تاسیس مراکز نیکوکاری است.
بخشی درباره عملکرد واحد فرهنگی و آموزشی این نهاد حمایتی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و 454 خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب از خدمات فرهنگی بهره مند شدند و در این زمینه، یکهزار و 150 خانواده نیز از این تعداد از اردوهای زیارتی برخوردار شده اند.
وی اضافه کرد: هدف اصلی از این برنامه ها رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی خانوارهای تحت حمایت و تحکیم بنیان خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی است.
به گزارش ایرنا، حدود سه هزار و 577 خانوار با جمعیتی بالغ بر 10 هزار و 800 نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب هستند.
9871/6185/3072

انتهای پیام /*


اجتماعي


كميته امداد


مراكز نيكوكاري


اردوي زيارتي