گردشگری و توریسم

50 سرمایه گذار گردشگری علاقمند به حضور در دماوند هستند

شهرام شریفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستاورد حضور شهرستان دماوند در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، اظهار داشت: در طی مدت برپایی نمایشگاه، بیش از 10 هزار نفر از علاقه مندان به حوزه گردشگری از غرفه دماوند بازدید کردند.
وی با بیان اینکه جلسات متعددی را با سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شد، افزود: با بیش از 50 گروه سرمایه گذار مذاکره و گفت و گو شد که تمایل آنان بیشتر در بخش توسعه زیر ساخت های گردشگری، ساخت هتل، اقامتگاه بوم گردی، مراکز اقامتی، تفریحی، مجتمع های گردشگری و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی به منظور هماهنگی برای ورود گردشگر به شهرستان بود.
این مقام مسئول با اشاره به پتانسیل ها و قابلیت های ارزشمند شهرستان در عرصه گردشگری و تاریخی، گفت: در این مدت، سرمایه گذاران به آثار و پتانسیل گردشگری شهرستان علاقه مند شدند که با توجه به اهمیت حضور در اینگونه نمایشگاه ها، امید است شاهد توسعه بخش گردشگری در منطقه باشیم.
شریفی با بیان اینکه قطعا میزان بازدید علاقه مندان از غرفه شهرستان دماوند و همچنین تعداد گروه های سرمایه گذار مذاکره کننده تا پایان نمایشگاه افزایش خواهد یافت، ادامه داد: در این بازدیدها شاهد حضور مسئولان کشوری و استانی نیز بودیم که با پتانسیل و ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری منطقه آشنا شدند و از عدم تبلیغات وسیع در خصوص ظرفیت های گردشگری منطقه گلایه مند بودند که مقرر شد موضوعات گردشگری شهرستان به صورت ویژه بررسی شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه در شهرستان دماوند 160 اثر تاریخی شناسایی شده است، افزود: تاکنون 73 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه شهر دماوند نخستین شهر ثبت شده در آثار ملی ایران و خاورمیانه در 24 شهریورماه 1310 به شماره 56 ثبت ملی شده است، ادامه داد: ثبت 4 اثر به عنوان میراث ناملموس، مرمت مداوم آثار تاریخی و تهیه 2 جلد پژوهش نامه از آثار، تألیف 3 جلد کتاب و همچنین تهیه نقشه باستان شناسی، معرفی 5 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری و 7 منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری و همچنین معرفی 30 نقطه گردشگری در شهر و 60 نقطه در روستاهای شهرستان از جمله اقدامات صورت گرفته به صورت شاخص در این حوزه است.
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از 23 تا 26 بهمن ماه در محل نمایشگاه دائمی بین المللی برپا است که شهرستان دماوند برای نخستین بار به میزبانی استان تهران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری حضور یافته است.
غرفه دماوند در ، سالن 38 اصلی، غرفه 47 و 48 واقع شده است.
تهرام/7246/

انتهای پیام /*


فرهنگي


50 سرمايه گذار


نمايشگاه گردشگري


دماوند