اماکن دیدنی ایران

بوم گردی سیار هم به اقامتگاههای گردشگری اضافه شد


چارتر

اقامتگاهای بوم گردی سیار در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری معرفی شدند قرار است این اقامتگاهها در مناطقی که ساخت و ساز به طبیعت آسیب می زند ایجاد شوند.

مهر: دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از روز ۲۳ بهمن شروع شده و تا ۲۶ بهمن نیز ادامه دارد، یکی از غرفه های این نمایشگاه مربوط به بخش خصوصی در فضای بیرون نمایشگاه به معرفی و عرضه اقامتگاههای بوم گردی پیش ساخته پرداخته است.

اقامتگاه سیار از مصالح محکمی مانند یونولیت، آهن و بتن سازه ای ساخته شده تا بتواند در مناطق گردشگری پذیرای مهمانان و گردشگران باشد.

این اقامتگاهها نیازی به مجوز ساخت و ساز ندارند و هزینه های ساخت آنها نیز بستگی به طرح و مساحتشان دارد که از متری دو میلیون تومان شروع می شود و طبق سلیقه متقاضی می توان آنها را مبلمان کرد.

نمای بیرونی نمونه ای که در نمایشگاه گذاشته شده است کاهگل است و می توان در هر منطقه ای بسته به شکل و معماری خانه های بومی این سازه ها را تغییر داد. این یک ایده ای نو هست که پیش از این در توچال وشهرک اندیشه شهریار نیز اجرا شده است و با سازه قوطی و یونولیت ده سانتی و عایق بندی طراحی شده تا در مقابل هوای سرد و گرم و طوفان مقاوم باشد.

با ساخت این سازه ها در مناطق گردشگری می توان کمترین آسیب را به محیط زیست زد چون ساخت و ساز آن بدون دخالت در طبیعت قابل جابه جایی و تغییر است. حتی می توان از این سازه ها در مناطق صعب العبور نیز استفاده کرد.