اخبار گردشگری

زیباترین سواحل گرجستان

گرجستان دارای سواحل زیبای بسیاری است، اما بازدید‌کنندگان برای اولین بار بسیار متعجب خواهند شد، زیرا این سواحل را سنگ‌های بزرگی پوشش داده‌اند. برای راه رفتن در این سواحل زیبا حتما باید کفش‌های خود را بپوشید. می‌توانید در این سواحل زیبا استراحت کنید و آفتاب بگیرید و کمی هم در آب شنا کنید.

ساحل کواریتی (Kvariati) گرجستان

ساحل کواریتی (Kvariati) گرجستان

به دلیل سکوت و آرامشی که در آن حکم‌فرماست و همچنین محیط خوب آن، به یکی از سواحل محبوب و مورد علاقه مسافران تبدیل شده است. برخی از افراد به دلیل وجود خانه‌های ییلاقی زیبا و چوبی که ۱۵ سال پیش توسط هنرمند معروف Natia AKA Frida طراحی و ساخته شده است، به این ساحل سفر می‌کنند. همه این مکان را به دلیل فضای دل‌پذیر، غذا‌های خوشمزه با قیمت مناسب، محیط خانوادگی و همچنین آب گرم و تمیز، دوست دارند.


ساحل گونیو (Gonio) گرجستان

ساحل گونیو (Gonio) گرجستان

گونیو، پر جنب و جوش‌ترین ساحل است که در این لیست قرار گرفته است. در اینجا شب‌زنده‌داری‌های شهر در کنار ساحل ادامه دارد. ترکیب موسیقی و دریانوردی موجب شده تا محیطی عاشقانه و لذت‌بخش به وجود آید. البته با وجود این همه زیبایی، این ساحل دارای آب تمیزی نیست.


ساحل سارپی (Sarpi) گرجستان

ساحل سارپی (Sarpi) گرجستان

سارپی، ساحل زیبا و جذابی است که در نزدیکی مرز ترکیه قرار گرفته است. این جزیره در بین مردم بسیار محبوب و دوست‌داشتنی است و همین موضوع باعث شلوغی آن شده است. لذت‌بخش‌ترین تفریح در ساحل سارپی، صخره‌هایی است که در امتداد ساحل قرار گرفته‌اند و می‌توان از روی آن‌ها به درون آب شیرجه زد.


ساحل Mtsvane Kontskhi گرجستان

ساحل Mtsvane Kontskhi گرجستان

تنها ۹ کیلومتر از باتومی فاصله دارد و مردمان بومی آنجا، این ساحل را بهشت سبز نامیده‌اند. در نزدیکی این ساحل، باغ گیاه‌شناسی بزرگی هم قرار دارد. گردشگران و مردمان محلی نه تنها برای شنا و آفتاب گرفتن بلکه به خاطر غواصی نیز به این ساحل می‌آیند. کافه، رستوران و مهمان‌خانه‌های زیادی نیز در این ساحل برای پذیرایی از شما آماده به خدمت هستند.


ساحل شکوتیلی (Shekvetili) گرجستان

ساحل شکوتیلی (Shekvetili) گرجستان

شکوتیلی یک ساحل شنی است، اما شن‌های آن به جای رنگ روشن، دارای رنگ تیره هستند. اعتقاد بر این است که شن و ماسه‌های موجود در این ساحل برای بیماری‌های قلبی و عروقی، عضلات، مشکلات سیستم عصبی، بیماری‌های اسکلتی و … درمان است. جنگل انبوه کاج که در پشت این ساحل به چشم می‌خورد، هم زیبایی این مکان را دو چندان کرده و هم آب و هوای خوبی را به وجود آورده است.


مترجم: سحر مردانه
منبع: georgiastartshere.com