گردشگری و توریسم

قطار گردشگری لرستان رونمایی شد

سید امین قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مسیر راه آهن لرستان اولین قطار گردشگری استان در 29 اسفند به مقصد لرستان حرکت می کند.
وی افزود: قطار گردشگری لرستان شامل ریل باس مدرن با ظرفیت 336 صندلی در چهار واگن و طی مسافت 74 کیلومتر با مبدا شهرستان دورود تا ایستگاه کشور در ایام نوروز با عبور از 19 ایستگاه رفت و برگشت و بلاک های بین ایستگاهی است.
وی اظهار داشت: آبشارهای زیبای بیشه،آب گرمه، عیدانه، چلوه های بینظی از زندگی روستایی در آب شباندر،چشمه آب درمانی گوگردی چم سنگر، شاهکار مهندسی صنعت حمل و نقل ریلی در ایستگاه سپید دشت در کنار رودخانه خروشان سزار، کوه های سربه فلک کشیده، تونل ها و پل های راه آنه ثبت شده در فهرست آثار ملی از جمله جلوه های ویژه و جاذبه های گردشگری در مسیر حرکت این قطار گردشگری است.
قاسمی ادامه داد: اقمت در اقامت گاهی بوم گردی، طبخ و سرو غذاهای بومی و اجرای موسیقی محلی در طی این مسافرت ریلی در کنار بازدید از آثار تاریخی شهرهای خرم آباد و بروجرد مانند قلعه فلک الافلاک، مساجد تاریخی بروجرد و جاذبه های گردشگری الیگودرز از برنامه های بسته گردشگری این قطار به همت شرکت حامی گشت گهر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان است.
7274/6060

انتهای پیام /*


اجتماعي


ميراث فرهنگي


قطار گردشگري


لرستان