گردشگری و توریسم

نمایشگاه آموزشیاران مراکز یادگیری محلی در بوکان گشایش یافت

رییس اداره سواد آموزی بوکان روز سه شنبه در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا، گفت: در این نمایشگاه 65 نفر از بانوان آموزشیار مراکز یادگیری محلی نهضت سواد آموزی بوکان آثار خود را به نمایش گذاشتند.
خدیجه اسماعیل پور با اشاره به اینکه در مراکز یادگیری محلی، اقدامات بسیار خوبی در زمینه مهارت آموزی برای نوسودان انجام می شود، افزود: در این نمایشگاه بانوان سوادآموز بوکانی آثار خود را از جمله در زمینه عروسک سازی، ملیله دورزی، بافتنی، گلیم بافی، خیاطی و تابلو نقاشی در معرض نمایش و فروش گذاشتند.
وی ادامه داد: سواد آموزان بوکانی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه علاوه بر آثار صنایع دستی انواع غذاهای سنتی از جمله کوفته، آش رشته، آش های محلی و انواع دسر، ژل، شیرینی و کیک را در معرض دید عموم گذاشته اند.
اسماعیل پور اظهار داشت: مراکز یادگیری محلی در بوکان خدمات آموزشی و مهارتی از جمله مهارت‌های زندگی، حرفه‌های مختلف برای تامین معاش از جمله خیاطی، کاموا بافی، گلدوزی و عروسک سازی را به علاقه مندان ارایه می دهد.
رییس اداره سواد آموزی بوکان بیان کرد: در مراکز یادگیری محلی با آموزش سواد و حرفه ‌آموزی، سواد از حالت معمولی خارج شده و با آموزش مهارت‌های مختلف، کیفیت زندگی افراد شرکت کننده در این مراکز ارتقا پیدا می‌کند.
وی گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته در این مکان برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، چهار هزار و 729 سوادآموز امسال در کلاس های مهارت آموزی شرکت کرده اند.
امسال 2 هزار و 649 نفر در این شهرستان جذب کلاس های سوادآموزی شده اند که یکهزار و 435 نفر در دوره سوادآموزی، 560 نفر در دوره تحکیم و 654 نفر نیز در دوره انتقالی بوده که در قالب 548 کلاس در حال تحصیل هستند.
7510/6185/7129

انتهای پیام /*


فرهنگي


سوادآموزي


نمايشگاه يادگيري


بوكان