گردشگری و توریسم

تحریم ها مانع رشد صنعت گردشگری در ایران نشد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،علی اصغر مونسان روز سه شنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران،گفت: هم اکنون آمار ورود گردشگر به ایران از مرز 6 میلیون نفر گذشته و به نظر می رسد این میزان تا پایان سال به رقم 7 میلیون گردشگر برسد.
وی افزود: اقتصاد ایران نیاز دارد در کنار درآمدهای نفتی، غیر نفتی و مالیات ها، درآمد دیگری مانند صنعت گردشگری داشته باشند.
معاون رئیس جمهور از علاقه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران خبر داد و افزود: این نشانه رشد در صنعت گردشگری ایران است.
به گفته مونسان هم اکنون میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایران 12 میلیارد بوده است و 2 هزار پروژه در حال اجرا است.
معاون رئیس جمهوری در عین حال تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران گردشگری را به عنوان صنعتی مهم به رسمیت شناخته و درصدد تجهیز زیر ساخت های مناسب برای این صنعت درآمد زا است.
ادامه مونسان
مونسان با بیان اینکه گردشگری در کنار صنایع دستی، اشتغال‌زایی دارد، افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یک سال گذشته در ایجاد اشتغال پیشروترین سازمان بوده و تاکید رئیس‌جمهور بر بهره‌مندی از حضور معاونان گردشگری نیز نشان از عزم دولت برای توسعه این صنعت دارد.
وی گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم از فضای دیجیتال بیشترین را بهره را ببریم چراکه به معتقدم نداشتن تبلیغات مهمترین مشکل گردشگری کشور است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی یادآورشد :در دیدار امروز با رئیس‌جمهوری هم این نکته را یادآور شدم و ایشان دستورات مهمی را در این خصوص صادر کرد.

** دوازدهمین نمایشگاه گردشگری ایران

به گزارش ایرنا ، دوازدهمین نمایشگاه گردشگری ایران روز سه‌شنبه با حضور 12 کشور از جمله ایتالیا، ترکیه، مالزی، آلمان، سنگاپور، تایلند، اندونزی، هند، کامبوج، افغانستان و پاکستان افتتاح شد.
در آیین افتتاح این نمایشگاه علاوه بر مونسان، عبدالامیر الحمدانی وزیر فرهنگ و گردشگری عراق، ولی تیموری معاون گردشگری کشور، تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف و جمع کثیری از فعالان صنعت گردشگری حضور داشتند.
این نمایشگاه که امروز افتتاح شد و تا روز 26 بهمن در نمایشگاه دائمی تهران ادامه خواهد داشت و 660 شرکت گردشگری ایرانی و خارجی از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.
بسته‌های سفر برای استانهای کمتر شناخته شده، یکی از محورهای دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تهران و صنایع وابسته تهران است که در این رابطه یک‌صد برنامه جانبی در حاشیه این نمایشگاه به اجرا در می آید.
فراهنگ ** 3377 ** 1355 **

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


افتتاح نمایشگاه


گردشگری