گردشگری و توریسم

تمام ژئوسایت های گردشگری قشم تعطیل است

علیرضا امری کاظمی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل گل و لای شدن مسیر سایت های ژئوپارک از جمله دره ستاره ها، دره تندیس ها، تنگه چاه کوه و مجموعه نمکدانف امکان تردد در انها وجود ندارد.
وی ادامه داد: فعالیت سایت های جزیره هنگام، خلیج دلفین ها و جنگل حرّا نیز به دلیل توفانی بودن دریا ممنوع است.
قلمرو ژئوپارک قشم 260 کیلومتر مربع شامل جزیره های قشم و هنگام و 500 متر مرز حاشیه دریایی این جزایر و خلیج دیرستان است.
این ژئوپارک دارای 25 سایت متنوع و اصلی همچون تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، دره تندیس ها، دره شور و غار نمکدان است و مجاورت آن با جنگل های حرا واقع در شمال جزیره قشم که دارای پنج عنوان تالاب بین المللی، ذخیرگاه زیست کره، منطقه حفاظت شده، منطقه ویژه دریایی و منطقه ویژه پرندگان است، به ارزش ها و جذابیت های طبیعی ژئوپارک قشم افزوده است.
ژئوپارک قشم تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی در کنار تنوع سایت های مختلف را ارائه می کند و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.
این ژئوپارک به دلیل موقعیت راهبردی آن در خلیج فارس و به عنوان نمونه منطقه ای که در میان ژئوپارک های منطقه ی آسیای شرقی و ژئوپارک های اروپایی قرار گرفته، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ژئوسایت


گردشگری


قشم