اخبار گردشگری

با این روش ها ارزان سفر کنید!

مسافرت در فصول خلوت سال!مسافرت در فصول خلوت سال!

اگرچه رفتن به بازار یا بازدید از یک جاذبه گردشگری می‌تواند لذت‌بخش باشد، اما شما می‌توانید با یک انتخاب آگاهانه نه‌تنها هزینه سفر خود را به‌مراتب کم کنید، بلکه جاذبه‌های دیدنی را به دقت و با آرامش خیال ببینید. در بسیاری از مقاصد گردشگری مانند ایرلند و یونان، هزینه رستوران‌ها و حتی هتل‌ها در فصول کم ترافیک سال بسیار کاهش می‌یابد و این بهترین زمان سفر است. قبل از مسافرت اطلاعات مکان را گردآوری کنید، از طریق اینترنت هتل مورد نظر را رزرو کنید و از باز بودن بازار و اماکن گردشگری مطمئن شوید.

به سفرهای روزانه بروید

به سفرهای یک روزه بروید!

سفرهای روزانه بهترین گزینه برای کاهش هزینه مسافرت هستند. اگر شرایط رفتن به مسافرت‌های چند روزه و رزرو هتل و رستوران را ندارید، می‌توانید به کمک گوگل و سایر منابع اینترنتی، چند جاذبه گردشگری و تفریحی در یک مسیر مشخص را پیدا کنید و به ترتیب از همه آنها بازدید کنید. حتی می‌توانید مسافت‌های چندساعته را انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید که صبح زود راهی شوید و برنامه‌ریزی مناسبی برای حرکت خود داشته باشید. توجه به مسیر و اطلاع از پمپ بنزین و گاز فراموش نشود.

محل سکونت خود را با یک نفر معاوضه کنید!

محل سکونت خود را با یک نفر معاوضه کنید!

اگرچه این شیوه با ریسک بالایی همراه است، اما می‌تواند شما را از پرداخت هزینه هتل و خواب در ماشین نجات دهد و یک خواب راحت در منزل طرف مقابل خود داشته باشید. در این روش، به کمک اینترنت و سا شبکه‌های اجتماعی درخواست معاوضه منزل خود را با یکی از ساکنین شهر مقصد خود می‌دهید و پس از کسب اطمینان از فرد، منزل خود را برای چند روز معاوضه می‌کنید. توجه داشته باشید که نکات ایمنی را رعایت کنید و در صورت امکان توافق نامه رسمی امضاء کنید.

دسته‌جمعی به مسافرت بروید!

دسته‌جمعی به مسافرت بروید!

سفر دسته‌جمعی علاوه بر لذت‌بخش بودن می‌تواند هزینه کلی مسافرت را نیز کاهش دهد. اگر برای کرایه یک اتاق مجبور شوید 50 دلار بپردازید، اگر دو نفر باشید این مبلغ نصف و اگر 3 نفر باشید به 3 قسمت تقسیم می‌شود. اگر امکان سفر دسته‌جمعی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که چند نفر مسافر دیگر پیدا کنید و از آنها بخواهید که شب را با شما بگذرانند و هزینه را دسته‌جمعی حساب کنید.

استفاده از منازل شخصی به عنوان محل اقامت

استفاده از منازل شخصی به عنوان محل اقامت!

این شیوه اگرچه غیرمعمول است، اما امروزه در بسیاری از شهرهای توریست پذیر اجرا می‌شود و گردشگر به عنوان مهمان در یکی از منازل شخصی همان منطقه ساکن می‌شود و درنهایت مبلغ توافقی به صاحب‌خانه می‌پردازد. این روش شاید از لحاظ امنیتی کمی نگران‌کننده باشد، اما کشورهای مختلف دنیا در حال رواج این روش هستند و پیش‌بینی می‌شود گستردگی بیشتری پیدا کند.


منبع: www.smartertravel.com