اخبار گردشگری

۳ نکته مهم برای جهانگردان تازه کار

چه کسی سفر را دوست ندارد؟ چه کسی از سفر به شهر یا کشور جدید و کسب تجربه‌های تازه استقبال نمی‌کند؟ بدیهی است که همه ما مسافرت را دوست داریم و زمانی که از آن صحبت می‌شود بسیار استقبال کرده و خوشحال می‌شویم، اما افرادی که به تازگی سفر رفتن را جدی گرفته‌اند و در برنامه زندگی خود گنجانده‌اند، باید برخی نکات را بدانند.

با سازمانها و تشکل های محلی همکاری کنید

نکته اول: با سازمانها و تشکل های محلی همکاری کنید

اغلب در بسیاری از شهر‌ها، سازمان و گروه‌های محلی را مشاهده کرده‌اید، اما تا به امروز فکر نمی‌کردید که از آن‌ها منفعتی به شما برسد. مثلا اگر به عکس‌برداری علاقه دارید، گروه محلی که که در این زمینه مهارت دارند را پیدا کنید و از راهنمایی و تجربه‌های آن‌ها بهره‌مند شوید. در دیگر زمینه‌ها نیز همینطور است، گروه حرفه‌ای محلی را پیدا کنید و به آن‌ها بپیوندید.


برای درک بهتر با مردم و در میان مردم محلی باشید

نکته دوم: برای درک بهتر با مردم و در میان مردم محلی باشید

اگر فردی اجتماعی نیستید یا در شهر خود به جزء سرکار رفتن در فعالیت دیگری شرکت نمی‌کنید، در سفر باید این‌ها را فراموش کنید. پر جنب و جوش‌تر باشید. از تمامی لحظات سفر خود استفاده کنید و به میان مردم محلی بروید. با آن‌ها غذا بخورید، عکس بیاندازید و اگر جشنی در راه است، حتما در آن شرکت کنید تا فرهنگ‌های جدید آشنا شوید.


در سفر زندگی کنید و لذت ببرید

نکته سوم: در سفر زندگی کنید و لذت ببرید

درست است که عمر این زندگی در شهر جدید به روز‌های سفر شما بستگی دارد، اما از تمامی دقایق آن نهایت لذت و استفاده را ببرید. تمام زمان سفر در خواب نباشید، سعی کنید صبح‌ها زودتر بلند شوید، با مردم محلی بیشتر صحبت کنید. حتی در همان زمان کوتاه سعی کنید زبان محلی را در حد کم یاد بگیرید. درست است که دلیل اصلی شما از سفر گردش و بازدید از جاذبه‌های گردشگری مقصد است، اما مردم هم قسمتی از این سفر هستند.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.voice-online.co.uk