گردشگری و توریسم

حضور تمام قد مازندران در نمایشگاه بین المللی گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: سال گذشته 15 واحد گردشگری در یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور داشتند که این تعداد امسال به 30 واحد گردشگری و 30 غرفه رسید.
مهران حسنی افزود: این درحالی است که سال گذشته حضور در نمایشگاه کاملا رایگان بود، اما امسال واحدهای گردشگری برای حضور در نمایشگاه باید هزینه سالن و غرفه و همچنین دکوراسیون را بپردازند.
به گفته او پیش بینی هزینه حضور واحدهای گردشگری مازندران در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی حدود 500 میلیون تومان خواهد بود که کاملا از سوی بخش خصوصی تامین می شود.
معاون گردشگری استان مازندران گفت: واحدهای گردشگری امسال در 10 حوزه از جمله گردشگری شهری، بوم گردی، مجموعه های گردشگری، رستورانها، مجموعه های تفریحی و سرگرمی ، آژانس های مسافرتی ، راهنمایان گردشگری، سوغات و دیگر بخش ها در این نمایشگاه شرکت کردند.
وی همچنین افزود که واحدهای گردشگری مازندران امسال هم در سالنی اختصاصی و با متراژ بیش از یک هزار متر مفید(بدون راهرو) به ارائه خدمات گردشگری استان خواهند پرداخت.
به گفته حسنی در حال حاضر غرفه ها در حال آماده سازی است و پیش بینی می شود تا عصر فردا تمامی غرفه های مازندران آماده افتتاح باشند.
** حضور شرق تا غرب مازندران در نمایشگاه بین المللی گردشگری
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در گذشته فقط واحدهای گردشگری غرب استان در نمایشگاه ها حضور داشتند، گفت: از ویژگی های مهم امسال نمایشگاه حضور واحدهای گردشگری از سراسر مازندران است که ناشی از تقویت گردشگری در مناطق شرقی استان است.
حسنی همچنین افزود: حضور شهرداری بهشهر، چند رستوران، مجموعه بومگردی و دفاتر خدماتی و مسافرتی از شرق استان قدم مثبتی برای معرفی داشته های گردشگری این مناطق است.
وی با اشاره به حضور شهرداری ایزدشهر در این دوره از نمایشگاه بین المللی گردشگری، افزود: لازمه گردشگری شهری ارائه خدمات به شهروندان و گردشگر و ایجاد شهری با نمای گردشگری است که حضور شهرداری ها نشان از عزم جدی برای ایجاد شهرهای گردشگری با ارائه بسته ها که خدمات آن در مسیر جذب گردشگر و مسافر باشد.
**حضور پنج اقامت گاه بوم گردی در یازدهمین نمایشگاه گردشگری
معاون گردشگری مازندران افزود : پنج تعاونی اقامتگاهی بوم گردی با بیش از 100 اقامتگاه دراین دوره نمایشگاه گردشگری شرکت کردند.
وی بیان کرد: نمایش صنایع دستی و سنتی، نمایش عکس اقامتگاه های بوم گردی استان، معرفی غذاهای محلی و نمایش زندگی روستایی از مهم ترین بسته های اقامتگاه ها بوم گردی در نمایشگاه است.
حسنی همچنین از حضور چهار مجموعه گردشگری و رفاهی و تفریحی نمک آبرود چالوس، تلکابین رامسر و مرکز تفریحی و سرگرمی پردیس بابل و مجموعه اکسین در نمایشگاه خبر داد.
وی گفت: آژانس های مسافرتی مازندران با حضور چهار آژانس به صورت مستقیم در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته شرکت کردند.
او اظهار کرد: حضور مستقیم این آژانس ها در معرفی خدمات مسافرتی و گردشگری استان و همچنین تسهیل در ارتباط گردشگران به مجموعه های گردشگری می تواند بسیار مفید و مثبت باشد .
**جای خالی عشایر و صنایع دستی مازندران در نمایشگاه بین المللی گردشگری
حسنی همچنین به غیبت گردشگری عشایر و همچنین صنایع دستی در این دور از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: متاسفانه هیچ گروه و فردی دراین 2 حوزه تمایل به حضور در نمایشگاه را نداشت.
گفتنی است سال گذشته نخستین سال حضور مجموعه عشایری استان مازندران در یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته بود.
بر اساس آمار جمعیت عشایر استان مازندران در حال حاضر به بیش از 14 هزار نفر می رسد.
دوازدهمین دوره نمایشگاه بین اللمللی گردشگری و صنایع وابسته با حضور همه استان های کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در تهران از 23 تا 26 بهمن ماه جاری برگزار می شود و بازدید از آن برای عموم ازاد است.
7335/1899

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


نمايشگاه بين المللي


مازندران