گردشگری و توریسم

کتاب «افتخار به گذشته، امید به آینده» در سارایوو انتشار یافت

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سفارت ایران در سارایوو، محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در مقدمه این کتاب نوشت: ملت ایران به دستاوردهایش شامل نفی استبداد و دیکتاتوری سلطنتی، احیاء ارزش های انسانی و اسلامی، کسب استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی از یک سو و پیشرفت های حاصله در عرصه های علمی، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی می بالد و خرسند است که مشکلات و دسیسه های فراوان استکبار جهانی و عوامل منطقه ای آن نتوانسته این انقلاب را متوقف کند.
حیدری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تاریخ ساز، تمدن پرور و با ثبات که در منطقه ای بسیار مهم اما بحران خیر قرار گرفته، افتخار می کند که در مبارزه با اشغالگری، تروریسم، رادیکالیسم و یکجانبه گرایی سلطه طلبانه به عنوان مهمترین چالش ها و تهدیدات منطقه ای و جهانی پیشگام بوده و نقش مهمش در ثبات بخشی به منطقه خاورمیانه بر همگان آشکار است.
قابل ذکر است که مجموعه حاضر که در سارایوو به چاپ رسیده، حاوی نگاهی اجمالی به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در چهار دهه اخیر و گوشه ای از فرصت ها و مزیت های موجود در کشورمان به چاپ رسیده است.
در این مجموعه چند مقاله مانند؛ نگاهی اجمالی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل ساله گذشته، آشنایی با ساختار نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران، نگاهی به وضعیت و جایگاه اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران ترجمه و منتشر شده است.
همچنین نگاهی به ظرفیت ها و فرصت های موجود، نگاهی به مقوله گردشگری و میراث جهانی و آشنایی با قوانین سرمایه گذاری خارجی در جمهوری اسلامی ایران از دیگر مطالبی هستند که در این مجموعه توسط ‘مریم رضاییان رامشه’ گردآوری، تدوین و به زبان بوسنیایی ترجمه و منتشر شده است.
اروپام**436**

انتهای پیام /*


فرهنگی


انتشار کتاب


چهل سالگی انقلاب


سارایوو