گردشگری و توریسم

استاندار فارس:از ظرفیت محور ساسانی و هخامنشی بیشتر استفاده شود

به گزارش خبرنگار ایرنا،عنایت الله رحیمی یکشنبه در آیین افتتاح فاز نخست ایستگاه میدان امام حسین (ع) قطار شهری شیراز که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: فارس را می توان مهدعلما، ادبا ،عرفا و شعرای بزرگ دانست.
وی گفت: سعدی،حافظ،ملاصدرا، آیت الله دستغیب و … از جمله مفاخر فارس هستند و این خطه استانی مذهبی،فرهنگی و دارای مردمی انقلابی است که تقدیم بیش از 15 هزار شهید یکی از نشانه‌های آن است.
رحیمی بیان کرد: علیرغم وجود خشکسالی 10 ساله هنوز پیشه بیشتر اهالی این استان کشاورزی است و امیدواریم با پیاده سازی روش‌های علمی نوین کشاورزی فارس جایگاه دوم خود در کشور را به لحاظ تامین محصولات کشاورزی حفظ کند.
استاندار فارس اضافه کرد: با تسهیلاتی که در فارس دیده شده به این سمت می رویم که اشتغال در صنایع تبدیل بخش کشاورزی، بوم گردی و صنایع دستی را بر مبنای قانون بودجه در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی خطاب به معاون اول رئیس جمهوری که در این مراسم حضور داشت گفت: درخواست داریم در روند تکمیل آزادراه های استان مثل آزادراه شیراز-اصفهان و شیراز بوشهر ،تسریع در اجرای راه آهن شیراز- بوشهر ،اقلید- یزد و شیراز- گل‌گهر و همچنین تکمیل سدهای نرگسی و هایقر از سوی هیئت دولت انجام شود.
رحیمی گفت: علیرغم تبلیغات منفی که دشمنان علیه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی انجام می دهند به گواهی آمار نظام خدمات بسیار ارزنده و فاخری تقدیم مردم ایران و همچنین فارس کرده است.
وی با اشاره به خدمات و دستاوردهای چهل سال گذشته در استان فارس ادامه داد: چهل سال گذشته هیچ راه آهنی در این استان وجود نداشت در صورتی که اکنون 500 کیلومتر راه آهن عملیاتی و بیش از هزار متر راه آهن در دست اجرا در این استان وجود دارد.
استاندار فارس اضافه کرد: مترو نیز در سال 57 در شیراز وجود نداشت در صورتی که اکنون بیش از 24 و نیم کیلومتر خط مترو اجرا شده در سطح این کلانشهر وجود دارد و همچنین بیش از دو هزار روستا در سراسر استان فارس گازرسانی شده در حالی که در اوایل انقلاب تنها یک روستای گازدار در این استان وجود داشت.
وی گفت: 183 مرکز دانشگاهی اکنون در استان فارس وجود دارد و همچنین 400 بیمارستان با ظرفیت بیش از هفت هزار تخت بیمارستانی در این استان وجود دارد در حالی که اوایل انقلاب اسلامی تنها 30 بیمارستان در این استان وجود داشته است.
وی بزرگترین دستاوردهای این نظام را جمهوری اسلامی دانست و گفت: قطعا همه مسئولان و مردم حافظ نظام جمهوری اسلامی خواهند بود.
رحیمی ادامه داد: دولت تدبیر و امید نیز در طول دوران گذشته خدمات ارزنده ای در استان فارس انجام داده که از جمله آنها می توان به چهارمین سفر معاون اول رئیس جمهوری به این استان اشاره کرد که منشأ برکات بسیاری برای مردم و اهالی این خطه بوده است.
وی اظهار داشت: ازجمله برکات سفرهای معاون اول رئیس جمهوری به استان فارس در گذشته می توان به تسریع در روند عملیات اجرایی طرح احداث آزادراه شیراز-اصفهان و تسریع در فاینانس راه آهن شیراز اصفهان اشاره کرد.
استاندار فارس اظهار داشت: در حال حاضر چهار سد در سراسر استان با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد درحال احداث است که پیش بینی می شود بزودی به بهره برداری برسند.
عصر یکشنبه 21 بهمن تقاطع سه سطحی شهدای کُشن با هزار و 300 میلیارد ریال ،تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب با 600 میلیارد ریال اعتبار و فاز یک ایستگاه مترو امام حسین (ع) شیراز با 910 میلیارد ریال اعتبار با حضور معاون اول رئیس جمهوری، استاندار فارس و سایر مسئولان استانی به بهره برداری رسید.
9873 / 1876

انتهای پیام /*


فرهنگی


استاندار فارس


محور ساسانی


چهل سالگی انقلاب