گردشگری و توریسم

نمایشگاه گردشگری کشور توسط استان اردبیل افتتاح می شود

صغری فرشی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برنامه ریزی برای حضور باشکوه استان اردبیل در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با شعار ‘اردبیل١٤٠٠ بر قله گردشگری ایران’ دایر شده و از روز 23 تا 26 بهمن ماه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
وی با اشاره حضور استان اردبیل در این رویداد فرهنگی متفاوت تر از همیشه و پرشورتر از گذشته و در 2 سالن 20 و 22 نمایشگاه بین المللی تهران بیان کرد: در این نمایشگاه که استان های مختلف کشور نیز شرکت خواهند کرد، برنامه متنوعی از جمله موسیقی زنده ، برنامه های شاد و مفرح، مسابقات جذاب و پذیرایی با غذاها و نوشیدنی های سنتی استان اردبیل به اجرا در می آید.
او با اشاره به نقش موثر برگزاری جشنواره ‘زمستان بیدار’ در معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل در همه فصول سال اظهار کرد: این جشنواره که از دهم دی ماه آغاز شده و تا 28 اسفندماه ادامه دارد، گام مهمی در راستای توسعه بخش گردشگری استان محسوب می شود و به تبیین ظرفیت های بیشتر استان اردبیل منجر شده است.
وی از اشغال ١٠٠ درصدی هتل های شهر سرعین در تعطیلات اخیر خبر داد و گفت: طبق اعلام جامعه مراکز اقامتی استان روز جمعه ١٩ بهمن ماه، هتل های سرعین با نرخ اشغال ١٠٠ درصدی رکورد جدیدی را به ثبت رساند که در نوع خود و نسبت به زمان مشابه سال های گذشته کم نظیر است.
استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر 32 واحد هتل با بیش از 2 هزار و 600 تخت، 87 واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و 400 تخت، 98 واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و 600 تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با 40 تخت، 2 واحد مجتمع گردشگری با 150 تخت و 2 واحد اقامتگاه بوم گردی با 50 تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.
تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود 6 میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.
1905/6016

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نمایشگاه بین المللی


اردبیل