اخبار گردشگری

چه سوغاتی‌های از یزد بخریم؟

سوغات یزد از جمله سوغاتی‌هایی هستند که فوق العاده مقوی بوده و می‌توانند به عنوان یک میان وعده‌ی عالی در نظر گرفته شوند. حلوا ارده یزد از آن دسته سوغاتی هایست که می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن یه وعده صبحانه‌ی عالی، مخصوصا در فصل زمستان باشد. بهترین نوع این ارده از گذشته تا امروز در شهر اردکان یزد تهیه میشود و طعم و کیفیت آن به هیچ عنوان قابل مقایسه با ارده‌ی تولید شده در ترکیه، لبنان و عربستان و اردن که از کشور‌های صاحب سبک در این زمینه می‌باشند نیست و چند سطح از آن‌ها بالاتر است.


لوز یزد
لوز یزد
یکی دیگر از سوغاتی‌های فوق العاده شیرین یزد که تنوع بسیار زیادی دارد، لوز می‌باشد که در شهر‌های مختلفی تولید میشود، اما هیچ کدام لوز یزد نخواهند شد. لوز انواع مختلفی دارد که عبارتند از، لوز پسته ای، نارگیلی، بادامی.

لوز بادامی
لوز بادامی یکی از پرطرفدارترین انواع لوز بین مردم یزد و گردشگران این شهر هست که در برخی از مغازه‌ها ممکن است با نام لوز بیدمشک معرفی شوند. پودر بادام و عرق بیدمشک به کار رفته در لوز بادامی چیزی نیست که بتوان براحتی از آن گذشت و یک فنجان چای را با طعم شیرین آن به یادماندنی نکرد.

لوز نارگیلی
همان طور که از نام این لوز مشخص است، ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی آن نارگیل بوده و می‌توان گفت: تنها تفاوت آن با لوز بادامی استفاده از پودر نارگیل بجای بادام می‌باشد. پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید لوز به عنوان سوغات یزد را دارید، حتما چند ردیف لوز نارگیل را در جعبه‌ی شیرینی تان قرار دهید.

لوز پسته‌ای
در بین انواع لوز، به جرأت می‌توان گفت: لوز پسته‌ای زیباترین و جذاب‌ترین لوز می‌باشد که بر روی میز پذیرایی تان به شدت جلوه گری خوهد کرد. لوز پسته‌ای یزد با پودر پسته‌ی تازه و با کیفیت تزئین میشود و بعید به نظر میرسد که این شیرینی را به عنوان سوغات یزد بخرید و نتوانید دوستان و خانواده را خوشحال کنید.