گردشگری و توریسم

23 راهنمای گردشگری در دامغان فعالیت دارند

حسین خلیل نژاد شامگاه شنبه در نخستین دورهمی رسانه ای خانه تسنیم دامغان گفت: 23 راهنمای گردشگری مسلط به زبان خارجی در بناهای تاریخی این شهرستان به منظور راهنمایی بازدیدکنندگان در حال فعالیت هستند.
عضو هیات مدیره خانه تسنیم دامغان اضافه کرد: دوره دوم آموزش راهنمایان گردشگری با پذیرش بیش از 20 نفر در اسفند امسال برگزار می شود، بیش از 40 راهنمایی در روزهای تعطیل توسط این افراد در بناهای تاریخی انجام می شود.
خلیل نژاد گفت: مجموعه خانه تسنیم دامغان در حال حاضر در فضای مجازی مشغول فعالیت است که در صورت تخصیص اعتبار لازم از سوی خیران و فرهنگ دوستان، طراحی و ایجاد سایت برای معرفی بهتر و جذب گردشگر در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: این مجموعه در طول فعالیت خود تا کنون 17 پاکسازی غیر نمادین در این شهرستان اجرا کرده است که در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز، پاکسازی مسیرهای ورودی شهر در حال انجام است.
خلیل نژاد گفت: تا کنون بیش از هزار کیسه زباله و چندین پاکسازی نخاله های ساختمانی با لودر در حاشیه شهر انجام شده است.
وی فرهنگ، زیربنای توسعه را شعار خانه تسنیم دانست و افزود: طرح های مهیار، هزار کودک، هزار لبخند و پاکسازی های غیرنمادین از جمله اقدامات این سازمان مردم نهاد در دامغان است.
عضو هیات مدیره خانه تسنیم دامغان تصریح کرد: تا کنون مبلغ یک میلیارد و 440 میلیون ریال با کمک خیران و فرهنگ دوستان در این مجموعه هزینه شده است که برای تکمیل و پرداخت بدهی های موجود، به یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیازمند است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه دائمی صنایع دستی، نمایشگاه عکس های قدیم آثار تاریخی دامغان، کارگاه زنده هنر و صنایع دستی، پایگاه دامغان شناسی و ایجاد آرشیو از کلیه کتاب ها و اسناد مربوط به دامغان جهت تسهیل در کار پژوهشگران از جمله بخش های این مجموعه است.
تسنیم نام چشمه ای در بهشت و مخفف عبارت تاریخانه سرای نیایش، یکرنگی و مهرورزی است.
9856/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


راهنمايان گردشگري


دامغان