گردشگری و توریسم

خلخال قطب سوم گردشگری استان اردبیل می شود

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز شنبه در بازدید از طرح های گردشگری منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال افزود: چند طرح بزرگ گردشگری در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال اجرا می باشد.
او اظهار داشت: مجتمع قصرهای چوبی ، هتل 5 ستاره ، هتل رغائب ، اقامتگاه های اسکان موقت ، پل معلق ، زیپ لاین و مسیر گردشگری سلامت از جمله طرح های بزرگ در حال اجرا در این تفرجگاه است.
او همچنین به ارائه بسته های حمایتی ویژه از سوی این اداره کل به سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی پل معلق منطقه ازناو بیش از 15 هکتار از اراضی ملی در اختیار سرمایه گذار آن قرار گرفته ، 80 میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات اعتباری توسعه پایدار روستایی پرداخت شده و تسهیلات 420 میلیارد ریالی هم در نظر گرفته شده است.
فلاحی همچنین افزود: 45 طرح و پروژه سرمایه گذاری گردشگری در مناطق مختلف این استان در دهه فجر امسال با اهداف گردشگری و ایجاد 320 فرصت شغلی با 320 میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد.
وی اظهار داشت: ١3 پروژه در حوزه میراث فرهنگی ، ١٧ پروژه در حوزه گردشگری و ١5 پروژه در حوزه زیرساخت ها و توسعه گردشگری استان از جمله طرح ها و پروژه های گردشگری افتتاح شده در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اردبیل است.
استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
32 واحد هتل با بیش از 2 هزار و 600 تخت ، 87 واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و 400 تخت ، 98 واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و 600 تخت ، سه واحد کمپینگ گردشگری با 40 تخت ، 2 واحد مجتمع گردشگری با 150 تخت و 2 واحد اقامتگاه بوم گردی با 50 تخت برای گردشگران استان اردبیل فراهم است.
7119/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


چهل سالگي انقلاب اسلامي


گردشگري


اردبيل