گردشگری و توریسم

بهار صنعت گردشگری گچساران از راه می رسد

به گزارش ایرنا،کارشناسان می گویند: توسعه جاده های ارتباطی و امکان استراحت گردشگران از طریق مجتمع های رفاهی تفریحی رکن اصلی رونق صنعت گردشگری در هر منطقه ای است.
کارشناسان تاکید می کنند:جاذبه‌های گردشگری گچساران پیش زمینه بازارهای جدید در کسب و کار، مدل‌های کسب‌وکار نوین است.
باغ فردوس، دشت های دیل و گناوه،سواحل سد کوثر و حرم بی بی حکیمه (س) از جاذبه های مهم گردشگری در گچساران است که سالیانه میزبان بیش از یک میلیون گردشگر است.
صنعت گردشگری امروزه یکی از زمینه‌های مهم کسب‌ و کار در جهان است.
به رغم اینکه گچساران در بخش های میراث باستانی،جاذبه های طبیعی و گردشگری مذهبی ظرفیت های زیادی دارد اما از این موقعیت برای اشتغال استفاده بهینه نشده است.
متخصصان می گویند:یکی از مهم‌ترین دلایلی که کشورمان همچنان اسیر نفت و دلارهای نفتی است کم رونق بودن صنعت گردشگری است.
نماینده شهرستان های گچساران و باشت در حاشیه کلنگزنی و افتتاح طرح های دهه فجر در گچساران تصریح کرد:افتتاح بیش از 17 کیلومتر از بزرگراه جاده گچساران بابامیدان و آغاز عملیات اجرایی طرح روشنایی در جاده گچساران به بهبهان از طرح های حمل ونقل جاده در گچساران است که امید سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رونق صنعت گردشگری در این خطه را زنده کرده است.
غلامرضا تاجگردون افزود: عملیات ساخت مجتمع تفریحی رفاهی در جاده گچساران به بهبهان نیز همزمان با دهه فجر آغاز شد.
وی اضافه کرد: این طرح در فضایی به مساحت 2 هکتار و با 10 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.
تاجگردون در ادامه گفت: بهره برداری از این طرح افزون بر 40 فرصت شغلی زمینه پذیرایی مطلوب از گردشگران ایجاد خواهد شد.
وی شروع عملیات اجرایی رستوران سنتی در روستای دیل را از دیگر برنامه های توسعه زیرساخت های گردشگری دانست و افزود: این طرح در دهه فجر کلنگ زنی شد.
تاجگردون از افتتاح مجتمع رفاهی تفریحی منطقه عالی شاه گچساران به مساحت 20 هزار متر مربع خبر داد.
تاجگردون تصریح کرد: این طرح با 52 میلیارد ریال اعتبار به مرحله بهره برداری رسید.
وی تعداد فرصت های شغلی این طرح را 35 نفر اعلام کرد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی سه طرح زیرساخت های گردشگری و توسعه وضعیت جاده های ارتباطی گفت: زیرساخت های صنعت گردشگری در گچساران متحول می شود.
تاجگردون اظهار داشت: طرح چهار خطه بابامیدان،گچساران بهبهان، دوگنبدان باباکلان به بنادر جنوبی،تونل دیل، روشنایی جاده دوگنبدان به بهبهان از طرح های در حال اجرا برای توسعه حمل و نقل و بهبود وضعیت گردشگری است.
سرپرست فرمانداری گچساران با اشاره به موقعیت جغرافیایی گچساران در محل اتصال جاده های ارتباطی استان های خوزستان و بوشهر به استان فارس گفت: این شهرستان ظرفیت تبدیل به قطب صنعت گردشگری جنوب کشور را دارد.
علی خوان پایه اظهار داشت: با وجود غذاهای سنتی در گچساران باید مجتمع های رفاهی به سمت برندهای خاص برای پاسخگویی به ذائقه های مختلف گردشگران برود.
وی بیان کرد: آب و هوای مفرح در فصول، پاییز،زمستان و بهار، جاذبه های تاریخی و بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) می تواند باعث رونق ایرانگردی در این خطه شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: 33 زیرساخت گردشگری در مناطق روستایی و شهری شهرستان وجود دارد که همه آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده است.
الماس قبادی اظهار داشت: یک هتل چهار ستاره، یک مهمان پذیر، 6 باغ تفریحی، سه رستوران بین راهی ،چهار اردوگاه گردشگری ، یک کمپینگ اقامتی،چهار آژانس مسافرتی،چهار اردوگاه تفریحی و هشت سرویس بهداشتی از جمله طرح های گردشگری در این شهرستان است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/6110

انتهای پیام /*


فرهنگي


كهگيلويه و بويراحمد


زيرساخت


گردشگري