گردشگری و توریسم

39 هزار گردشگر با اتومبیل وارد قشم شدند

به گزارش ایرنا، عبدالجواد کمالی صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این گردشگران از مسیر اسکله پُهل و به وسیله لندینگ کرافت(شناور ویژه حمل خودرو) وارد اسکله لافت در جزیره قشم شدند.
وی ادامه داد: ورود گردشگر در روز پنجشنبه در مقایسه با اوج سفرها در هفتمین روز از تعطیلات نوروز سال جاری از افزایش 10 درصدی ورود گردشگران به جزیره قشم حکایت می کند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: در هفتمین روز نوروز امسال 35 هزار و 396 گردشگر با استفاده از 9 هزار و 345 دستگاه انواع خودرو وارد جزیره قشم شده بودند.
کمالی اظهار کرد: این حجم ورود مسافر در شرایطی اتفاق افتاد که دریا در موقعیت جزر قرار داشت و تردد با مشکل رو برو بود.
وی افزود: ایجاد 14 کمپ پارک، ساخت هتل های چند ستاره و ایجاد کاشانه های میهمان در روستاهای هدف گردشگری از سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم برای افزایش سفر گردشگران به این‌ منطقه بود پیشبینی می شود نوروز آتی همه رکورد های گردشگری در قشم شکسته شود.
جزیره قشم دارای 25 مکان طبیعی و بیش از 200 محوطه تاریخی است. غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم از جمله جاذبه های گردشگری قشم است. همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.
7500

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگر


ورود خودرو


قشم