گردشگری و توریسم

جذب گردشگر باید با الزامات شرعی باشد

به گزارش ایرنا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی روز پنجشنبه در دیدار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با بیان این که قرآن در آیات متعدد دعوت به گردشگری و سیر در زمین می کند و در اینجا گردشگری آموزنده و مشروع مدنظر است، افزود: درگردشگری مشروع باید تمام خطوط قرمز و هنجارهای دینی و ارزشی رعایت شود.
وی ادامه داد: در گردشگری نامشروع تنها به درآمد بیشتر فکر می کنند و برایشان مهم نیست که این درآمد با چه وسیله و ابزاری بدست آمده است.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود ، توجه به صنایع دستی را امری مهم دانست و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد تا در صنایع دستی فرهنگ ملی و دینی ما را به جهانیان نشان دهد.
وی اضافه کرد: بسیاری از آثار و بناهای فرهنگی، میراث مذهبی و دینی ما است، لذا باید اهداف خود را در برنامه های مربوط به میراث فرهنگی نشان دهیم.
وی تاکید کرد: ما از هر کار و عرصه ای می توانیم به نفع فرهنگ دینی خود استفاده کنیم؛ میراث فرهنگی نیز یکی از همین عرصه هاست، تحقق این مساله نیز برنامه ریزی، هوشمندی و دقت را می طلبد.
این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سیاه نمایی های کشورها و رسانه های غربی علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: وقتی مردم دنیا واقعیات ایران را از نزدیک مشاهده می کنند به واهی بودن تبلیغات ایران ستیزی و اسلام ستیزی پی می برند و برنامه های دشمنان در این زمینه خنثی می شود.
علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر حضور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با شماری از مراجع تقلید نیز دیدار و گفت و گو کرد.
1175 / 6133/

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


آیت الله مکارم شیرازی


هنجارهای دینی