اخبار گردشگری

راهنمای حمل و نقل عمومی مشهد

مشهد دومین شهر بزرگ ایران بعد از تهران می‌باشد در نتیجه برای رفتن به مناطق مختلف آن و تردد در سطح شهر بدون شک نیاز به استفاده از حمل و نقل عمومی خواهید داشت. خوشبختانه، با توجه به جمعیت زیاد و ترافیک سنگین در این شهر، حمل و نقل عمومی مشهد از سطح بسیار مطلوبی برخوردار می‌باشد. شناخت حمل و نقل عمومی مشهد یکی از بهترین راهکار‌ها برای داشتن سفر ارزان و آسوده به این شهر می‌باشد که در ادامه نگاهی به آن خواهیم داشت.

تاکسی مشهدتاکسی مشهد

در حالت کلی می‌توان گفت: استفاده از تاکسی در همه جای دنیا راحت‌ترین شیوه برای تردد در سطح شهر می‌باشد. مانند سایر نقاط دنیا، تاکسی یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی مشهد به شمار می‌رود که در تمام خیابان ها، فرودگاه، ایستگاه راه آهن و ترمینال‌های مسافربری در دسترس می‌باشد. البته علاوه بر تاکسی‌های متعلق به اداره تاکسی رانی، تاکسی‌های هوشمند و آنلاین مانند تپسی، اسنپ، ماکسیم، چیتکس و تاچکسی نیز با قیمت‌های مناسب می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای تردد در طول سفر باشند.

تاکسی بیسم یکی دیگر وسایل بسیار کاربردی در حمل و نقل عمومی مشهد است که در تمام مناطق شهر در دسترس بوده و البته کمی قیمت آن نسبت به تاکسی‌های هوشمند بیشتر است، اما امنیت آن بالاست. شماره‌ی تاکسی‌های بی سیم مشهد ۸۰۸۲، ۱۸۳۰، ۱۸۲۹، ۱۸۳۲ و ۱۳۳ می‌باشد و اگر شکایتی از هر یک ازدتاکسی‌های داره تاکسی رانی در این شهر داشتید، می‌توانید به شماره ۳۰۰۰۱۳۰۵ پیامک ارسال کنید یا با شماره‌های ۱۳۷-۳۳۱۳۴-۳۳۴۴۸۱۵۰ تماس بگیرید.

اتوبوس مشهداتوبوس مشهد

یکی از خوبی‌های سفر به مشهد، در دسترس بودن راحت اتوبوس در اکثر خیابان‌ها می‌باشد و جالب است بدانید که از اکثر خیابان‌ها مشهد یک خط اتوبوس مستقیم به حرم امام رضا (ع) وجود دارد. به عبارت دیگر، در هر جای مشهد که باشید، حداکثر با دو اتوبوس و با قیمت بسیار کم می‌توانید به حرم بروید. برای مثال مسیر بلوار وکیل آباد تا حرم را با خط ۱۲ می‌توانید به صورت مستقیم طی کنید.

حمل و نقل عمومی در مشهد

البته لازم به ذکر است که در ابتدای ورود به این شهر پیشنهاد می‌کنیم حتما کارت شهروندی یا مَن کارت تهیه کنید تا برای سوار شدن به اتوبوس و مترو با مشکل خاصی مواجه نشوید. من کارت‌ها قابل استرداد و شارژ هستن و بعد از تمام شدن سفرتان می‌توانید آن‌ها را به باجه‌های مخصوص تحویل دهید و مبلغ ودیعه را دریافت کنید. در صورت نداشتن کارت شهروندی باید دو برابر هزینه را برای استفاده از اتوبوس پرداخت کنید؟!

اتوبوس تندرو مشهد
اتوبوس های تندرو یا BRT

اگر در ورود به مشهد وارد پایانه‌ی مسافربری امام رضا (ع) شده باشید، می‌توانید از اتوبوس‌های تندرو یا BRT استفاده کنید که بدون توجه به ترافیک و از خطوط ویژه مسیر تا حرم و خیابان طبرسی را با سرعت زیاد و با قیمت مناسب طی می‌کنند. اتوبوس‌های تندرو در سایر مسیر‌های مشهد نیز وجود دارند، اما فقط در خیابان امام رضا (ع) محل تردد آن‌ها از سایر خودرو‌ها جدا می‌باشد.


مترو مشهدمترو مشهد

مترو سریع‌ترین و راحت‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل عمومی در مشهد می‌باشد که در حال حاضر دو مسیر را تحت پوشش قرار می‌دهد. مسیر یا خط اول از انتهای بلوار وکیل آباد تا فرودگاه ادامه دارد که برای رفتن به حرم باید از این خط استفاده کنید و در ایستگاه بسیج پیاده شوید. دومین مسیر میدان شریعتی تا طبرسی را طی میکند. فاصله‌ی بین هر قطار کمتر ۱۰ دقیقه است و بهترین روش برای رها شدن از ترافیک در مرکز شهر و خیابان‌های منتهی به حرم می‌باشد. متروی مشهد هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب و در روز‌های تعطیل از ۷ صبح تا ۱۰ در دسترس است و می‌توانید برای خرید یا شارژ کارت شهروندی از باجه‌ها و مغازه‌های موجود در این ایستگاه‌های مختلف آن استفاده کنید.


حمل و نقل عمومی در مشهد

اطلاع از مسیرهای تردد وسایل حمل و نقل عمومی مشهد

در دنیای امروز که اغلب ما از اپلیکیشن‌های کاربردی بسیار زیادی در طول سفر استفاده می‌کنیم، با دانلود و نصب اپلیکیشن نقشه همراه مشهد می‌توانید شماره خط، مسیر هر اتوبوس و ایستگاه‌های آن‌ها را در خیابان‌های مختلف مشاهده و برای رفتن به مقصد مورد نظر از تاکسی، اتوبوس یا مترو استفاده کنید.