گردشگری و توریسم

افتتاح 527 پروژه حوزه های میراث فرهنگی در 31استان

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، علی اصغر مونسان عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح همزمان نمادین 525 (به صورت ویدئو کنفرانس) پروژه گردشگری، صنایع دستی و گردشگری ،گفت: این حجم از سرمایه‌گذاری نشان از تحرک در صنعت گردشگری است و هم اکنون 2 هزار پروژه به ارزش 120 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری در حال اجرا است.
وی با اشاره به ورود بیش از شش میلیون گردشگر در سال جاری به کشور ،گفت: این میزان گردشگر هشت میلیارد دلار برای کشور ارز آوری داشته است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با رونق گرفتن صنعت گردشگری در کشور درآمد حاصل آن بخشی از درآمد اصلی کشور محسوب شود.
مونسان افزود: هم اکنون که به ایام نوروز نزدیک می شویم امیدوارم بازار گردشگری رونق بیشتری بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علاقه ای ندارم در خصوص موضوعاتی که از زمان آن گذشته و جنبه منفی دارند، صحبت کنم ، گفت: هنرمندان صنایع دستی ایران توانایی خلق تندیس های بی نظیر برای هنرمندان حوزه سینما را دارند از این رو از هم اکنون برای سال های آینده اعلام آمادگی خلق تندیس ها را می کنیم.
معاون رئیس جمهوری گفت: صنایع دستی ایران حائز رتبه نخست در حراجی آثار هنری داخلی و خارجی می شود، و استادان صنایع دستی ایرانی می توانستند، تندیس های فاخری بسازند.
استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: «از برنامه های ارزشمند دکتر مونسان در تقویت و توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تقدیر و تشکر می کنم.»
انوشیروان محسنی بندپی افزود: «گردشگری یک صنعت ارزآور است و امروز شاهد تحول اساسی در زیرساخت های این صنعت هستیم ، از تلاش دکتر مونسان، معاونان و مدیران کل میراث فرهنگی استانها به ویژه مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران برای بهره برداری از 41 پروژه در این استان تقدیر می کنم.»
به گزارش ایرنا ، 216 پروژه از 10 استان با حجم سرمایه‌گذاری 10هزار میلیارد ریال به صورت نمادین از طریق ویدئوکنفرانس و به دستور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به بهره برداری می رسد.
10 استان منتخب که پروژه های آنها به طور نمادین افتتاح خواهد شد شامل ایلام، اردبیل، تهران، مرکزی، هرمزگان، قزوین، ایلام، خراسان شمالی، اصفهان و کردستان است.
با افتتاح این پروژه ها هزار و 393 اتاق و 3 هزار و 641 تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه می شود، همچنین زمینه اشتغال 2هزار و 860 نفر با بهره‌برداری از این پروژه‌ها فراهم خواهد شد.
فراهنگ ** 3377 ** 1355 **

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


چهل سالگي انقلاب


افتتاح پروژه