اخبار گردشگری

نمایشگاه "چهل نقش" در مجموعه نیاوران گشایش یافت

نمایشگاه “چهل نقش” با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور صبح روز سه شنبه 16 بهمن ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به طور رسمی گشایش یافت.

نمایشگاه “چهل نقش” شامل 40 تابلوی نقاشی شاخص از گنجینه موزه های این مجموعه است که در دو بخش هنرمندان ایرانی و خارجی برای نخستین بار در معرض نمایش قرار گرفته است.

در این نمایشگاه علاوه بر آثار هنرمندان خارجی، آثاری از نقاشان معاصر ایرانی همچون بهمن محصص، پرویز تناولی، اردشیر محصص، ژازه تباتبایی، هوشنگ سیحون، لیلی متین دفتری، ایران درودی، سرگیس زاکاریان واسپور و… به چشم می خورد و تکنیک رنگ روغن، لیتوگرافی، پاستل روی مقوا، چاپ، نقاشی با قلم فلزی، آبرنگ، اکریلیک و … را شامل می شود.

در مراسم گشایش این نمایشگاه، محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه ها، جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران، کیاپارسا مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و مسعود نصرتی مدیر کاخ گلستان نیز حضور داشتند.

یادآور می شود این نمایشگاه تا 22 بهمن ماه در محل تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران دایر است و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 8 تا 16 به این مجموعه مراجعه کنند و مجموعه نیاوران تا ساعت 17 فعال است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.