گردشگری و توریسم

ثبت 4 اثر تاریخی مازندران در فهرست آثار ملی ایران

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، این چهار اثر در شهرستان های رامسر، عباس آباد، بابل و ساری قرار دارند که پس از چندین سال قرار گیری در نوبت ثبت ملی، این هفته در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
این آثار شامل مهمانخانه شماره 3 رامسر مربوط به دوره پهلوی اول با شماره ثبتی 32090، حمام ماشاالله آباد عباس آباد متعلق به دوره قاجاریه با شماره 32093، خانه موزه مکرمه در روستای دریکنده بابل مربوط به دوره پهلوی اول با شماره 32091 و خانه ‘میرگتی’ ساری متعلق به دوره قاجاریه با شماره 32092 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
استان مازندران دارای بیش از 2 هزار و 800 اثر شناسایی شده تاریخی است که از این تعداد تاکنون 700 اثر تاریخی، 40 اثر معنوی، 20 اثر طبیعی و یک اثر جهانی به ثبت رسیده است و بقیه در فهرست تشکیل پرونده و فرایند قانونی ثبت قرار دارد .
بجز باغ تاریخی عباس اباد که سال 90 به ثبت میراث جهانی طبیعی رسید، در حال حاضر کوه دماوند و جنگل های هیرکانی در نوبت ثبت جهانی هستند.
گفتنی است که از این تعداد ، بیش از120 اثر تاریخی طبیعی و معنوی استان مازندران در دولت تدبیر و امید با همکاری میراث فرهنگی کشور ثبت ملی شد .
همچنین از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون تعداد 120 اثر تاریخی استان که بخشی از هویت مازندارن است با اعتباری حدود 100 میلیارد ریال مرمت شد .
7335/1899

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


ثبت ملي


مازندران