گردشگری و توریسم

غار نخجیر دلیجان به بخش خصوصی واگذار شد

«علیرضا ایزدی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مزایده بر اساس شرایط قانونی برگزار شد و شرکت توسعه عمران دلیجان که مبلغ پیشنهادی بالاتری نسبت به سایرین ارائه داد، صاحب ‌امتیاز در این مزایده شد.
وی اظهارداشت: این مزایده با چاپ چهار مرحله در نشریات کشوری اطلاع رسانی شد و با حضور چهار شرکت معتبر، مزایده تشکیل و بعد از بازگشایی پاکات نتیجه مزایده اعلام شد.
جاذبه گردشگری طبیعی ملی نخجیر دلیجان، حکایت‌های چند میلیون ساله و جلوه‌های بی ‌نظیر و منحصر به فردی از شکوه غارهای آهکی (دومین غار آهکی جهان با بیش از 95 درصد آهک ) را فراروی بیننده قرار می‌دهد.
محوطه درونی این مجموعه کریستالیزه و دارای تزئینات بلوری و اسفنجی در کف، دیوارها و سقف است که از ناب‌ ترین نمونه‌های موجود در غارهای جهان محسوب می شود
غار نخجیر در 10 کیلومتری شهرستان دلیجان حد فاصل جاده ارتباطی دلیجان به شهر نراق واقع شده و با قدمتی بیش از 70 میلیون سال، از عجایب خلقت الهی است.
آب انبارهای حاج مهدی نراقی، مسجد جامع نراق، بازار شمس السلطنه، کاروانسرا و پل دو دهک، قلعه و غار کهک و منطقه نمونه گردشگری جاسب از جاذبه های دیگر شهرستان دلیجان استان مرکزی است.
7277/3075

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


غار نخجير


دليجان