اخبار گردشگری

جشنواره ملی عکس و فیلم فرصتی برای معرفی ایران به جهان

رئیس روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی، جشنواره ملی عکس و فیلم با عنوان ایران را باید دید را یکی از مهمترین رویدادهای مهم فرهنگی کشور توصیف کرد.

نیلوفر گنجی در گفت وگو با رادیو فرهنگ درخصوص جشنواره ملی عکس و فیلم، اظهار کرد: این جشنواره با عنوان ایران را باید دید به معرفی جاذبه های گردشگری ایران می پردازد و عکس و فیلم بخش های رقابتی این رویداد مهم را شامل می شوند.

او در ادامه جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی، اماکن تاریخی، بوم گردی، صنایع دستی و طبیعت را از دیگر موضوعات جشنواره ملی عکس و فیلم بر شمرد و افزود: ما در حال تدوین فراخوان و انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره هستیم که به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

معرفی مصور جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی ایران به جامعه بین الملل از دیگر اهداف مهم برگزاری جشنواره عکس و فیلم است تا از طریق ابزار هنر مانند عکس و فیلم تصویر واقعی و فرهنگ غنی کشورمان را به دنیا نشان دهیم.

ما معتقدیم که تحریم حریف صنعت گردشگری نمی شود چراکه در 9 ماه گذشته بیش از 6 میلیون گردشگری خارجی وارد کشورمان شده اند.

گنجی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری قدرت بی اثر کردن تحریم ها را دارد، افزود: اگر به جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی ایران توجه شود قطعا می توانیم سرمایه و گردشگر خارجی را وارد کشورمان کنیم و از همه مهمتر تصویر واقعی ایران عزیز را به دنیا معرفی کنیم. بنابراین صنعت توریسم ایران زمینه بی اثر کردن تحریم ها را دارد و می تواند باعث رونق اقتصادی شود.

رئیس روابط عمومی کانون جهانگردی تصریح کرد: ما در این جشنواره سایت VisitIran که پرتال جامع گردشگری کشور است را معرفی خواهیم کرد تا تصاویر جاذبه ها و میراث فرهنگی کشورمان در دسترس همه قرار گیرد.

او جشنواره ملی فیلم و عکس با عنوان ایران را باید دید را یکی از مهمترین رویدادهای مهم فرهنگی کشور توصیف کرد و از رسانه ها و سازمان صداوسیما خواست تا کانون جهانگردی و اتومبیلرانی را برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره یاری کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.