اخبار گردشگری

بهترین شهرهای توریستی کشور در سال 1397

در کشورهای منطقه خاورمیانه و البته در سطح بین المللی، ایران یکی از کشورهای دیدنی و توریستی است که در فصل های مختلف سال مخاطبین و توریست های بسیاری دارد. اما در این مقاله به معرفی بهترین شهرهای توریستی کشور در سال 97 و بر اساس نظرسنجی از گردشگران داخلی می پردازیم.

سفر به اهواز، دومین شهر گرم در کشور

حتی اگر تابحال به اهواز سفر نکرده باشید، حتما می دانید که اهواز یکی از شهر های بسیار گرم کشور است و با شط کارون و مردمان خون گرمش شهرت بسیاری دارد. شهری که در سال های جنگ تحمیلی به همت مردمان غیورش نقش به سزایی در دفاع از کشورمان داشت، و در حال حاضر یکی از شهرهای توریستی و جذاب ایران است.

اهواز در زمره شهرهای مهم صنعتی ایران قرار دارد و بسیاری از کارخانه های مادر، به همراه 51 درصد از ذخایر نفتی نیز در خاک اهواز قرار دارند. البته اهواز به لحاظ تاریخی نیز اهمیت ویژه ای در سطح بین المللی دارد و تاریخ تمدن آن به دوره عیلامیان باز می گردد. پس از عیلامیان شهر اهواز به اشکانیان، و پس از آن به اردشیر بابکان رسید. پس اگر عاشق تاریخ و تمدن گذشته ایران هستید، تمام فاصله تان با دنیای کهن ایران به اندازه خرید یک بلیط هواپیماست. خوشبختانه شرکت های هواپیمایی هزینه زیادی را هم برای خرید بلیط هواپیما در نظر نگرفته اند. برای مثال قیمت بلیط هواپیما اهواز مشهد، به عنوان شهری بسیار دور از اهواز، چندان هم گران نیست!

باتوجه به اینکه اهواز از شهرهای گرم کشور است، پس باید بهترین زمان سفر را در فصل نوروز و زمستان معرفی کنیم. از جاذبه های مهم و دیدنی ای که در اهواز باید از آنها دیدن کنید می توانیم به رودخانه معروف کارون، که طولانی ترین و پر آب ترین رودخانه کشور است اشاره کنیم. تفرجگاه های حوالی این رودخانه با شب های زیبا و شاد شهرت دارد.

پل سیاه، پل سفید، آبشار اهواز، میدان چهار شیر، عمارت سه گوش، تالاب بام دژ و سرای معین التجار از جمله مهمترین جاذبه های دیدنی اهواز اند. البته اگر اهل شکم گردی هم باشید اهواز بهشت شماست و بازار فلافل اهواز یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی اهواز برای دوستداران خوراکی های خوشمزه است.

اصفهان، ششمین استان بزرگ و مهمترین مراکز گردشگری کشور

استان اصفهان یکی از مقاصد سفری بسیار جذاب در کشور است که البته شهرتی جهانی دارد. اصفهان در فاصله 420 کیلومتری پایتخت قرار دارد و سریعترین راه رسیدن به آن هم خرید بلیط تهران اصفهان برای هواپیماست.

اصفهان بناهای تاریخی بسیاری دارد که بیشتر آنها در فهرست آثار ملی قرار دارند و برخی نیز در فهرست آثار جهانی یونکسو به ثبت رسیده اند. با این حساب لقب نصف جهان برای اصفهان خیلی هم اغراق نیست! از برترین جاذبه های گردشگری اصفهان باید به کاخ های دوران صفویه، پل های کهن و تاریخی اش، پل خواجو، سی و سه پل، منار جنبان، معبد آتش، میدان نقش جهان و مسجد جامع اصفهان اشاره کنیم. البته همانطور که انتظار دارید جاذبه های دیدنی اصفهان تنها محدود به این موارد نیست و دیدار از تمام جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری اصفهان زمانی حداقل یک ماهه نیاز دارد! اگر می پرسید چرا باید به شما بگوییم که اصفهان دارای بیش از شش هزار اثر تاریخی است که برخی از آنها قدمی هزار ساله دارند!

اصفهان به لحاظ اقلیمی شهری نیمه کویری است، پس آب و هوایی گرم خواهد داشت و باید بهترین زمان سفر به اصفهان را در ماه های فروردین تا اردیبهشت معرفی کنیم. نکته جالب توجه در مورد اصفهان این است که تعداد گردشگران خارجی اصفهان تا اردیبهشت 1396 در حدود 850 هزار گردشگر خارجی بوده است و این تعداد در طول چهار دهه اخیر بی سابقه بوده.

تبریز، تمیزترین شهر ایران

تبریز در استان آذربایجان شرقی و معروف به شهر اولین های ایران است. شهری بسیار تاریخی و دیدنی با نقشی بسیار اثرگذار در تاریخ و به خصوص دوره مشروطه ایران. تبریز را با عنوانی مانند امن ترین شهر ایران، شهر بدون گدا و پاکیزه ترین شهر ایران می شناسند. البته جاذبه های تبریز در بحث خوراکی های خوشمزه هم زبان زد خاص و عام است. تبریز را به عنوان پایتخت کباب ایران می شناسند و می توانید بهترین نمونه از انواع کباب ها را در تبریز امتحان کنید.

شاید برای شما هم جالب باشد که بازار مشهور تبریز، بزرگترین بازار سرپوشیده دنیاست و مطمئنا برای هرکسی جاذبه ای دیدنی خواهد بود. البته بازهم جاذبه های تبریز به چنین چیزهایی خلاصه نمی شود و باید به جنگل های ارسباران نیز در بین منابع طبیعی و گردشگری اش اشاره کنیم. پس جای تعجبی ندارد که در بین گردشگران داخلی و خارجی بلیط تبریز تهران برای هواپیما و قطار از بلیط های پرفروش است. شما نیز اگر تجربه سفر به این شهر را نداشته اید پیشنهاد میکنیم به این شهر دیدنی سفر کنید.