اماکن دیدنی ایران

ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور/ آسمان تهران بارانی است

براساس نقشه‌های هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب به کشور، بارش باران و برف در این مناطق آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق آغاز می‌شود و به‌تدریج با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز و تهران می رسد.

شدت بارش‌ها در روز یکشنبه در استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه،غرب، کردستان، چهارمحال بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است.

روز دوشنبه سامانه بارشی کل نیمه غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به صورت پراکنده در مناطق از شمال شرق فعال است و بیشینه بارش در این روز در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، شمال تهران، جنوب همدان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری و شمال کهگیلویه و بویر احمد بوده و بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و کولاک است و در استان های واقع در جنوب غرب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

روز دوشنبه با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر بارش در نیمه غربی سواحل شروع می‌شود و شدت بارش ها بر روی استان گیلان است و روز سه شنبه گستره بارش ها بخش هایی از شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر و جنوب کشور را در برخواهد گرفت و بتدریج از شدت بارش ها در نیمه غربی کشور کاسته خواهد شد.

این سامانه روز چهارشنبه بتدریج از نوار شرقی کشور خارج می شود و بعدازظهر یکشنبه و روز دوشنبه و اوایل وقت روز سه شنبه شمال و غرب خلیج فارس مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود.