اخبار گردشگری

نمایش صنایع دستی بانوان سیستان و بلوچستان در پایتخت

نمایشگاه صنایع دستی با عنوان دختران مهتاب که آثاری از تولیدات صنایع دستی بانوان استان سیستان و بلوچستان را به نمایش می گذارد چند روزی مهمان پایتخت نشینان شد.

این نمایشگاه در تهران افتتاح و به مدت سه روز میزبان علاقه مندان به رشته های صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان شد.
پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در این نمایشگاه و بازدید از بخش های مختلف آن با تعدادی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

زینب نوروزی کارآفرین و استاد بلوچ دوزی نمایشگاهی از تولیدات متنوع سوزن دوزی کارگاه دختران مهتاب را درخانه گفتمان شهر(خانه وارطان) با عنوان از بلوچستان برگزار کرده است.

عواید فروش این نمایشگاه برای تجهیز کتابخانه مهتاب نوروزی در قاسم آباد بمپور و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی و ترویجی مرتبط با زنان و کودکان هزینه خواهد شد.

این نمایشگاه سوم بهمن با نمایش مستند بلوچستان به کارگردانی محسن زارعی آغاز شد و پس از آن نشست چالش های توسعه روستایی بلوچستان با حضور پیرمحمد ملازهی و کامبیز مشتاق گوهری برگزار شد. این نمایشگاه در خانه گفتمان شهر(خانه وارطان) به کار خود پایان داد.

نمایشگاه های صنایع دستی سیستان و بلوچستان با هدف حمایت از زنان هنرمند سیستانی و بلوچستانی در کشور برگزار می شود.

پیش از این نیز شهریورماه سال جاری نمایشگاه صنایع دستی تلفیقی هنرمندان سیستان و بلوچستان در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، دومین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی با عنوان جشنواره و نمایشگاه تخصصی- صادراتی صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد که میزبان شمار زیادی از هنرمندان و صنعتگران داخلی به ویژه از خطه سیستان و بلوچستان بود.

هنرمندان این استان در رشته های سوزن دوزی، خامه دوزی، سکه دوزی و حصیربافی به تولید زنده صنایع دستی پرداختند. همچنین آثار معرق، چرم، سفال و… از رشته های دیگری هستند که به معرض نمایش و فروش گذاشته شدند.

تعداد 210 رشته صنایع دستی به صورت زنده در اینگونه نمایشگاهها به نمایش در آمد که مورد استقبال خوب مردم نیز قرار گرفت.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.