اخبار گردشگری

چگونه توریست خوبی در سفرهای خارج از کشور باشیم؟

۲. تحقیقات از قبل: بهتر است راجب قوانین و مقررات آن کشور و همچنین فاکتور‌هایی که برای مردمان محلی، غرور ملی حساب می‌شود، تحقیق کنید.

۳. اسناد مربوطه: همیشه یک کپی از مدارک خود در کیف همراه خود نگه دارید تا در موارد درخواستی بلافاصله آنرا نشان دهید.

۴. دریافت ارز: حتما قبل از سفر مقداری که مورد نیازتان خواهد بود از ارز کشور مربوطه تهیه کنید.

۵. یادگیری چند عبارت: ممکن است سخت باشد و هیچ آشنایی با الفبای آن کشور نداشته باشید، اما چند عبارت مانند: سلام، صبح بخیر، متشکرم و… را یاد بگیرید.

۶. هتل‌های زنجیره‌ای یا هتل‌های مجلل: هرکدام جوانب مثبت و منفی خود را دارد. مطمئنا اقامت در هتل زنجیره‌ای که کارکنان آن حداقل به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند بهتر است.

۷. ولتاژ برق و شارژر‌ها: حتما شارژر وسایل خود را همراه داشته باشید، زیرا ولتاژ برق در مقصد را نمی‌دانید و ممکن است با استفاده از شارژر‌هایی که در اتاق هتل وجود دارد و به وسایلتان آسیب برسانید.

۸. پر ماجرا بودن: مسافران تازه کار اغلب ترجیح می‌دهند هنگامی که در سفر هستند از مواد غذایی آشنا استفاده کنند. همبرگر و سیب زمینی سرخ شده در سراسر جهان غذایی آشنا است که در فست فود‌های نام آشنا می‌توانید میل کنید. در برخی کشور‌ها نیز به شدت توصیه می‌شود از خوردن غذا‌های خیابانی اجتناب کنید.

۹. به زندگی بیشتر از خرید توجه کنید: تمرکز بر روی فروشگاه‌ها و مراکز خرید کاری بسیار ساده است به خصوص اگر زمان محدود باشد، اما شناخت فرهنگ یک کشور را نیز فراموش نکنید.

۱۰. استفاده از حمل و نقل عمومی: مطمئنا استفاده از تاکسی را ترجیح می‌دهید، اما استفاده از قطار و یا اتوبوس را هم برای یکبار تجربه کنید. قطعا تجربه بدی نخواهد بود.

۱۱. انتقادی نباشید: اگر به یک رستوران محلی می‌روید، نسبت به منوی غذا و مواد تشکیل دهنده‌ی آن اعتراض نکنید.

۱۲. انعام دادن: در کشور‌های دیگر انعام دادن بخشی از فرهنگ است و بسیار مرسوم است، پس آنرا فراموش نکنید.

۱۳. قبض‌ها را به خوبی نگاه کنید: در رستوران‌ها معمولا مبلغی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده در قبض مشاهده خواهید کرد. در هتل نیز برای مکالمات ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه‌ی سرویس پرداخت کنید، پس از دیدن آن تعجب نکنید.

۱۴. دستیابی به بهترین قیمت: در برخی فرهنگ‌ها چانه زدن بخشی از خرید است. اگر حس می‌کنید قیمت باز هم غیر منصفانه است، ازخرید صرف نظر کنید.