اخبار گردشگری

کشاورزی در قلعه تاریخی ایرج منع قانونی ندارد!

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی تهران گفت: کشاورزی در قلعه ایرج به شکل سنتی و از قدیم الایام وجود داشته و خارج کردن خاک از این قلعه تاریخی برای کشت صیفی جات را قبول نداریم.

محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران در خصوص کشت صیفی جات و خارج کردن خاک قلعه تاریخی ایرج برای کشاورزی گفت: به همراه مدیرکل حفظ و احیای بافت ها، بناها و محوطه های تاریخی بازدیدی از این قلعه تاریخی داشتیم و بررسی های لازم در خصوص ادعاهای مطرح شده و اخبار منتشر شده به عمل آمد.

در این منطقه کشاورزی به صورت سنتی از قدیم الایام وجود داشته که منع قانونی هم ندارد و جزوی از حقوق مردم است و مشکلی هم برای قلعه ایجاد نمی کند. در بازدیدی که امروز داشتیم بخش های مختلف قلعه و محوطه پیرامون آن مورد بازدید قرار گرفت و خروج خاک از قلعه برای کشاورزی صحت ندارد.

مدیرکل حفظ و احیای بافت ها، بناها و محوطه های تاریخی در این بازدید در خصوص تخصیص اعتبارات مرمتی قول مساعدت داد و در نظر داریم در صورت تخصیص این اعتبار، بتوانیم یکی از دروازه های این قلعه را احیا کنیم.

یکی دیگر از موضوعاتی که در بازدید امروز مورد توجه و تأکید قرار گرفت، راه اندازی پایگاه پژوهشی در این قلعه است و امیدواریم، اداره کل امور پایگاه ها نیز در این خصوص مساعدت و همکاری لازم را داشته باشد.

موضوع مشارکت مردم منطقه و بومی های ساکن در اطراف قلعه ایرج نیز یکی از موضوعاتی است که می تواند به حفظ هرچه بهتر این اثر تاریخی کمک کند که راه اندازی پایگاه پژوهشی این امکان را می دهد تا شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم برای صبانت از این قلعه تاریخی باشیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.