گردشگری و توریسم

امسال 60 پروژه گردشگری در استان تهران به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا، علیرضا جعفری عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان دماوند که با حضور برخی مسئولان و سرمایه گذاران این حوزه در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد و تقویت ظرفیت های گردشگری دماوند از جمله اهداف سازمانی در این شهرستان به عنوان یک شهر نمونه گردشگری است.
وی افزود: فعالیت در بخش های مختلف روستایی، بوم گردی، حوزه های میان راهی در قالب مجتمع ها و دیگر تأسیسات بر اساس ماده 1 آیین نامه اجرایی در دستور کار است.
این مقام مسئول ادامه داد: 260 میلیون تومان اعتبار در خصوص طرح مطالعات جامع منطقه ای برای چهار شهرستان استان تهران متناسب با سرمایه گذاری به صورت پایلوت همچون شهرستان فیروزکوه، دماوند، شمیرانات و شهر ری در نظر گرفته شده که این طرح اجرا خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان تهران با اشاره به دیگر فعالیت ها در حوزه گردشگری اضافه کرد: معرفی متقاضیان به بانک جهت دریافت تسهیلات بانکی در حوزه روستایی و عشایری، اجرای 41 پروژه هتلی در استان تهران که عمده آنها مربوط به شهر تهران است و همچنین 89 پروژه در استان تهران با میانگین پیشرفت فیزیکی 50 درصد از جمله فعالیت هایی است که در سال جاری صورت گرفت.
وی با بیان اینکه تقاضای ایجاد تاسیسات گردشگری نسبت به سنوات گذشته بیشتر است، بیان کرد: در بحث اقامتگاه های بوم گردی، دهکده های سلامت به ویژه در حوزه طبیعت گردی نیز نسبت به سنوات اخیر از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر از ابتدای سال جاری حدود 60 پروژه شامل 33 سفره خانه، 7 مهمانپذیر، 3 مرکز تفریحی، 6 اقامتگاه بوم گردی، 6 هتل، 1 واحد منفرد بین راهی پذیرایی، 2 مجتمع گردشگری و 2 اقامتگاه سنتی به بهره برداری رسیده است و تا پایان سال این میزان افزایش خواهد یافت.
همچنین مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در بخش گردشگری در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: 8 مورد از مشکلات توسط سرمایه گذاران مطرح شد که این موضوعات حل نشدنی نیست و مقرر شد مدیران مربوطه در شهرستان پیگیر رفع آن شوند و از تمام توان خود به منظور رفع این مشکلات با کمک استان استفاده کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: هیچ مانعی توسط نهادهای مربوطه بر سر راه سرمایه گذاران قرار نخواهد گرفت، اما به موجب قانون باید ساماندهی صورت گیرد.
صفری با بیان اینکه دومین موضوع مورد بحث حضور در جشنواره ملی گردشگری بود، خاطر نشان کرد: شهرداران، دهیاران و بخش خصوصی باید در جشنواره ملی کشوری حضور پیدا کنند و با توجه به اینکه فرصت های بسیار زیادی داریم نباید آن را از دست دهیم و با استفاده از استعدادهای موجود، شهرستان دماوند باید به عنوان یکی از بهترین غرفه ها انتخاب شود.
فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: به منظور آشنایی مسافران و گردشگران از امکانات شهرستان دماوند، اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان را ملزم به راه اندازی سایت اطلاعات گردشگری شهرستان کردیم که تمام مسافران از امکانات گردشگری شهرستان مطلع شوند.
تهرام/7246//1348

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگري


سرمايه گذاري