گردشگری و توریسم

رقابت اروپایی ها برای پوشیدن لباس عروس ایرانی خبرساز شد

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، محبوبه بلندی طراح لباس ایرانی که طی 15 سال گذشته موفق شده است بیش از 200 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار کند، با حضور در فستیوال تخصصی عروس برلین خبرساز شده است.
به گفته بلندی، شرایط حضور در این فستیوال به شکلی است که مانکن‌های اروپایی در مدت زمان نمایشگاه، اقدام به پوشیدن لباس برندهای مختلف کرده و بر روی استیج حرکت کرده و نظر حاضران در نمایشگاه را جلب می کنند. در این شرایط مدیر هر برند اقدام به اجاره چند مدل برای حضور روی استیج می‌کند.
اما نکته قابل توجه برای طراح لباس ایرانی حاضر در فستیوال عروس 2019 برلین که نیمه دی ماه در کشور آلمان برگزار شد، استقبال مدل های اروپایی بدون چشمداشت مالی برای پوشیدن لباس‌های عروس اسلامی بود. به شکلی که حدود 15 مانکن اروپایی برای حضور روی استیج با لباس عروس اسلامی صف کشیده بودند.
از سوی دیگر، سایر لباس‌های اسلامی این طراح لباس و کارآفرین ایرانی نیز اعم از مانتو و لباس های مجلسی که پوشش کاملا اسلامی همراه با حجاب موی سر نیز مورد استقبال جدی مانکن های اروپایی شاغل در فستیوال قرار گرفت.
به گفته محبوبه بلندی، سال 2017 اجازه حضور برند ایرانی و لباس اسلامی در این فستویال داده نشد و سال 2018 با تلاش فراوان توانستیم در این جشنواره حضور پیدا کنیم و نکته قابل توجه اینکه حضور ما در سال 2019 به دعوت رسمی مدیران فستیوال محقق شد.
بلندی تاکید کرد تلاش دارد برای سال 2020 جمع دیگری از همکارانش در حوزه مد و لباس را در جشنواره های بین المللی با خود همراه کند.
به گزارش ایرنا ،پوشش افراد و اقوام مختلف به عوامل زیاد و متفاوتی بستگی دارد این عوامل محیط زندگی، فرهنگ افراد، آب و هوا، دین و . . . را شامل می شود.
در این میان پوشش بانوان همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است نکته جالب و مهم در پوشش مردان و زنان ایرانی در تاریخ، عدم برهنگی آن ها در تمام زمان ها می باشد.
اهمیت پوشش ایرانیان در طول تاریخ از آنجا قابل بررسی است که برخی از پژوهشگران معتقدند ریشه حجاب در دنیا از پوشش کامل ایرانیان نشات گرفته است.
انتخاب مدل لباس عروس یکی از مهمترین دغدغه های عروس ها قبل از عروسی شان است و ممکن است ساعتها و روزها وقت و ذهن آنها را درگیر کند که چه نوع لباس عروسی مناسب آنهاست. بسیاری ممکن است در بین برترین برندهای مطرح دنیا به دنبال مدل لباس مناسب شب عروسی خود باشند هرچند ممکن است بعضی از لباس عروس ها ساده باشند یا بعضی دیگر کار دست داشته باشند. لباس هایی که کار دست دارند معمولا در کشورهای اروپایی ،عربی و ایران مورد استقبال قرار گرفته است ولی لباس عروس های ساده معمولا در کشورهای اروپایی و آمریکا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
آنچه امروز مسلم و مورد توجه است اینکه استقبال اروپایی ها بدون چشمداشت مالی برای پوشیدن لباس‌های عروس اسلامی و به ویژه ایرانی است که به گونه ای که حدود 15مانکن اروپایی برای حضور روی استیج فستیوال تخصصی عروس برلین با لباس عروس اسلامی صف کشیده بودند که این مهم نشانگر اقبال مد و لباس ایرانی و اسلامی است.
فراهنگ ** 9246 ** 1355 **

انتهای پیام /*


فرهنگی


تجسمی


مدولباس


برلین