گردشگری و توریسم

گردشگران آلمانی از جاذبه های تاریخی خاش دیدن کردند

ملک مسعود ریگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تور گردشگری 12 نفره متشکل از 6 تبعه آلمانی به همراه مترجمان، افراد راهنما و لیدرهایی از کشورمان در یک سفر 2 روزه از ظرفیت های گردشگری خاش دیدن و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهرستان آشنا شدند.
نادر کردی تمندانی از فعالان گردشگری و مالک اقامتگاه بوم گردی تمندان در حاشیه تفتان هم بیان کرد: در سالهای اخیر و امسال از گردشگران زیادی در منطقه پذیرائی کرده ایم.
وی اظهار داشت: سالهاست که تجربه مهمان داری از گردشگران داخلی و خارجی را داریم و سفر گردشگران در منطقه خاش فرصتی ارزشمند برای معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهرستان است.
فومن فروه هری از راهنمایان تور گردشگری کشورمان نیز گفت: هدف از سفر این تیم گردشگری خارجی آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسوم منطقه خاش و سیستان و بلوچستان است.
هارت مورت گردشگری آلمانی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: من و همراهانم چندین بار به ایران سفر کرده ایم و تجربه سفر به شهر سوخته سیستان و زاهدان را داشتیم و هم اینک به خاش آمده ایم.
وی ادامه داد: خیلی خوشحال هستیم که به خاش سفر کردیم و از بازار، آثار تاریخی قلعه حیدرآباد و بازارچه سرپوش این شهر دیدن کردیم و از لباس های بومی و محلی بلوچی زنان و مردان بلوچ و ادویه جات، گیاهان دارویی و غیره خرید داشتیم.
این گردشگر آلمانی افزود: هدف ما آشنا شدن با مردمان این سرزمین، زندگی، فرهنگ و رسوم شان است.
مورت گفت: به ایران سفرهای زیادی داشته ام و تجربه سفر به خاش را نداشتم و بار دیگر با دوستان و نزدیکان خودم به این منطقه سفر خواهم کرد.
به گزارش ایرنا این تور گردشگری خارجی با هدف بازدید از جاذبه های باستانی، تاریخی و فرهنگی سیستان و بلوچستان به این استان سفر کردند و تاکنون از بیابان لوت، شهرسوخته و آثار تاریخی سیستان، زاهدان و میرجاوه و خاش دیدن کردند و به شهرهای سراوان، ایرانشهر و چابهار نیز سفر خواهند کرد.
ورود تور گردشگران آلمانی نشان‌ دهنده پایداری و ثبات امنیت در سیستان و بلوچستان است.
مشارکت فعال مردم، فعالیت های جوامع محلی و بخش خصوصی در زمینه گردشگری و تبلیغات هدفمند صورت گرفته سبب شده تا امنیت و ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان به مردم جوامع دیگر معرفی و این استان به یک مقصد و منطقه امن تبدیل شود.
اواخر بهمن و اوایل اسفند امسال تور گردشگری 20 نفره از کشورهای اروپایی وارد سیستان و بلوچستان می شوند که حضور این گردشگران نوید بخش ورود به دنیای گردشگری نوین در این استان است.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگران آلماني


خاش